Underbart, roligt och alldeles fantastiskt.

Jag vet att min uppdatering är kass, men vi låtsats inte om det just nu för jag börjar med att först och främst berätta det viktigaste. Min fina vän Elin har fått sin lilla bebis. Det blev en liten mygga vid namn My och hon är så fin så det går inte att beskriva med ord. Vill ni har ord om hur underbar My är kan ni ta er en pratstund med Selma. Hon älskar verkligen Mysan och kan prata hål i huvudet på en om hur underbar, härlig och söt My är. Hon tycker också att My kan sova över hos oss så att hon får hålla om henne och klia henne på ryggen medan hon somnar. Söta lilla Selma. Men My är faktiskt helt otroligt bedårande och det gör ont i hjärtat varje gång jag har hängt en stund med henne och hon ska åka hem. Mycket jobbigt och ngt jag hoppas går över snart. Annars måste hon nog börja sova över här Elin =)
 

 
I övrigt händer det massa saker hela tiden. Detta har varit en riktig barnvecka, vi har varit till Furuvik och besökt både zoo och tivoli, åkt karusell och firat midsommar.
 
Selma ville rida som alltid.
 
 
Lilleman blev trött då nassim sjöng.
 
På midsommardagen fyllde Selma 4 år och vi väckte henne med sång och presenter och sedan fick hon välja vad vi skulle göra hela dagen, hon valde mellan bio, tåg och hälsa på gubben Petsson. Tåget vann och vi åkte till Uppsala och tog Lennakatten ut till mariannelund för ännu mer dans kring midsommarstången och ännu mer ponnyridning. Selma var jättenöjd med sin dag så det var underbart.
 
 
Denna vecka har vi också hunnit med att åka till Silvköparen och bada och en annan dag åkte vi in till Stadsparken i Sala och lekte...
 
 
 
Levis älskar att åka rutschkana och åkte väl en sisådär 20 ggr....minst.
 
 
Den här veckan hann vi också med att åka till Julia och klappa lamm, sen fick barnen leta ägg efter hönorna vilket också såklart var en hit. En riktigt barnvänlig vecka helt klart.
 
Så skönt att vara klar med skolan nu och inte ha det som ligger på och orsakar stress. Nu håller jag på och stressar runt med massa husgrejer istället. Är i varje fall väldigt nöjd och faktiskt rätt stolt över att jag fixat plugget så otroligt bra med småbarn och överlag ett ganka högt tempo. Sommarlov är verkligen välbehövligt, att få tänka på annat en stund. Jag tror att jag är ganska dålig på att slappa. Men när sommaren blir jättevarm igen då ska jag vara så mycket i fas här hemma att jag ska kunna ligga och sola lite också. Idag byggde jag ett bord av lastpallar förresten. Jag ska ta kort på det här snart så att ni får se hur det blev.
 
Just det jag måste ju visa lite bilder från Maltaresan också...
 
 
Här är det morfargos för hela slanten. Eller morfarbus snarare kanske
 
Vi bodde mitt emot ett köpcentrum som hade en lekhall, Levis skrek och gapade hela vägen till hotellet när vi gick därifrån så roligt tyckte han att det var...
 
En dag åkte vi till Medina och tittade, väldigt mysig stad med små trånga gränder. Inte överdrivet mycket att göra där dock.
Min fina mamma som bjöd oss till Malta på sin 60-årsdag. Så otroligt skönt att få komma hemifrån ett tag, få lite sol och bad och familjetid.
 
 
Detta bestod veckan av mest. Massa poolhäng. Barnen lekte hur bra som helst med varandra och hade superroligt ihop.
Vi var faktiskt bara ner till havet en enda gång....
Kusinligan...
 
Vad har mer hänt sen sist. Är väl ungefär tusen saker, eftersom jag uppdaterar så otroligt sällan, men en ganska stor sak är att.....
 
Selma har lärt sig cykla. Det gjorde hon i april så det är ett tag sen, men ändå. Hon är verkligen superduperduktig. Nu ska jag städa lite sen ska jag sova. Ha en alldeles alldeles underbar vecka mina kära vänner. Nästa helg uppdaterar jag igen... lovar... typ.
Puss!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag är tydligen lika frekvent med att läsa din blogg som du är på att uppdatera nuförtiden..;) men det var ju bara ett inlägg sen sist, så så mycket har jag ju inte missat (blink, blink..). Du är lika söt som vanligt och det är alltid lika kul att se såna härliga bilder! Puss på dig min fina vän! <3

2013-08-05 @ 22:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback