Riva eller inte riva, det är frågan...

Ungarna sitter och mumsar lördagsgodis och kvällsfika i soffan framför blixtenfilmen så då kan jag passa på att uppdatera en snabbis här. Det har väl egentligen inte hänt så mycket sen jag skrev sist.
 
Har en enorm tentaångest inför tentan som äger rum om en vecka, usch och fy vad jag verkligen inte vill behöva plugga till den här tentan igen. Jag tycker ämnet och kursen är så otroligt tråkigt och svårt. Håll alla tummar ni kan för mig nästa lördag att jag kan allting. Jag pluggar som en galning inför tentan, men jag har svårt att få in saker som jag inte tycker är roligt/intressant eller användbart. Men men, hoppet är ju det sista som överger en.
 
Veckan efter det ska jag göra något som jag tycker ska bli jätteroligt men som alla tydligen tycker är något som är helt otänkbart att jag skulle kunna göra. Jag ska nämligen jobba på mc-mässan. 5 dagar kommer det bli och jag är övertygad om att det kommer bli tufft och att man kommer vara slut i både fötter och hjärna då dagen är slut, men jag tycker ändå att det ska bli otroligt roligt och intressant. Det enda dåliga med detta är jag kommer missa min kära vän Elins examensfirande. Men vi får helt enkelt hitta på något annat helgen före eller efter. 
 
Elin var här idag och vi gick en sväng med barnen i pulka hem till mamma som var barnvakt till Jack och Kevin så Selma fick leka lite med grabbarna.  Efter att Elin åkte hem så började jag städa och rensa på min övervåning, har skjutit på det länge nog nu. Jag är nämligen sugen på att knacka fram tegelväggen där uppe i hallen samtidigt som jag är lite mesig och inte vet om jag vågar. Idag är väggen putsad och vit, det är absolut inget fel på den, men det är ganska tråkigt. (Detta är alltså runt murstocken) i sovrummet har jag ju redan tagit fram teglet, det teglet är verkligen inte perfekt utan bitvis ganska skitigt och fogen (säger man ens fog?) har ramlat bort på vissa ställen. Murbruket säger man kanske.... jaja, ni förstår säkert vad jag menar. 
 Syns inte så jättebra på den här bilden, men ni ser ju att den är lite skitig, men jag gillar att det är lite rufft också, jag hade dock gillat om det inte varit några stenar som var mycket rödare än de andra...  Men man kanske skulle kunna ha på något medel eller något, någon som vet? Marit? =)
 
Problemet med hallen är ju att jag inte har en aning alls om hur det ser ut bakom... Jag är inte så jättemycket för alldeles rött tegel då jag har lite svårt för starkt röda saker, men om den ser hemsk ut så kanske man kan sätta klinker eller något på, jag har ingen aning, om man kan det och om det är fult bakom skulle jag vilja sätta någon form av natursten över annars tror jag. Vet inte hur jag kommer göra med detta, ska prata med Ken får se vad han säger, men kanske kan jag belöna mig själv efter tentan med att riva bort putset..., vi får se... (det är så man belönar sig själv då belöningsbudgeten är noll kr nämligen ;)
 
Nu ska jag gå och göra i ordning Levis och kasta honom i säng sen funderar jag på om jag ska bära in massa ved att lägga i det där vita skåpet brevid tegelväggen... Måste banka med det ordentligt bara annars kommer jag ha bark i sängen i hundra år framöver =) Just nu förvarar jag överkastat och kuddarna därinne, men dels är det inte så fint och dels släpar ungarna fram det i stort sett varje dag så jag förvarar det nog hellre i garderoben faktiskt. Jag är ju definitivt ingen som bäddar varje dag i varje fall... Lite att klura på här.
 
Ha en underbar lördagkväll allesammans!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback