Underbara härliga helg!!

Något av det allra allra bästa med att ha börjat plugga är att helgerna blir så väldans speciella igen. Eftersom jag har mina två underbara barn så varken kan eller vill jag plugga på helgen vilket jag hittills inte behövt göra. Detta leder till att jag har massor av underbar härlig tid att spendera med min familj och mina vänner, vilket jag är så jäkla tacksam för. Helgerna har verkligen blivit jättespeciella igen.
 
Den här helgen har varit fullspäckad med massor av roliga saker. Dels så känner jag verkligen att jag och barnen har haft massor av kvalitetstid och gjort massor av roliga saker samtidigt som jag också hunnit med massa egna roliga grejer. Jag går igenom det jag minns.
I fredags så var barnen hemma från dagis och vi var ute och lekte på förmiddagen på eftermiddagen lagade vi mat och sedan kom Elin, Jonte och Mamma över och åt tacos. Efter det piffade vi brudar i ordning oss lite och drog vidare till Rockland. Jonte hade hand om barnen och Ken var ute och mekade med sin lastbil de avslutade sedan deras kväll med att titta på nya falk-filmen. På rockland var det företagsrock och pappa var med och tävlade, de tävlade mot en av mina gamla bästa vänner, Sara Fleen och hennes jobb så det var superroligt att titta på. Pappa och Janne kom dock tvåa, men det skiljde bara 14 röster så det var ju ganska bra jobbat. Sara och hennes förskola var dock superbra så det var välförtjänt.
 
På Lördagen åkte jag och Selma och lämnade Levis hos mormor och sedan mötte vi upp Malin och Melvin i Sala och åt lite lunch på Johanssons, efter det bar det av till biblioteket för att se på Alfons Åberg-föreställning, det var mycket roligt och Selma gillade det verkligen. Då vi kom hem så städade vi lite och sedan karvade vi till en läskig pumpa som vi har som ljuslykta på trappen. Efter det kom Elin förbi och vi pysslade med lera och lördagsmyste. Kvällen avslutades för ungarnas del med ett bad. Jag och elin vräkte ner oss i soffan och tittade på så mycket bättre och sedan slog vi på senaste falkfilmen vi också då vi inte såg den i fredags.  Vi kom väl i säng när klockan var närmare ett tror jag.
Natten var dryg då båda barnen vaknade vid halv fyra någon gång tror jag det var, sedan höll Levis på och donade till och från vilket gör att sömnen blir sådär, Både Selma och Levis är rätt snörvliga så det har påverkat hela familjens sömn, men det är väl bara att acceptera och försöka att komma i säng i tid på kvällen istället.
 
Söndagen inleddes med att Elin tog med sig Levis ner strax efter sju på morgonen och jag fick sova till kl åtta, så jäkla soft. Tack snälla Elin för det!  Då vi ätit frukost och ytterligare pysslat lite med lera, burit in ved och eldat så packade vi i ordning matsäck och tog en promenad ut i skogen. Lite drygt en kilometer ifrån oss upp i skogen ligger världens mysigaste lilla stuga. Utanför stugan är det som en liten grillplats med tak. Vi grillade korv, klättrade på stenar, gick balansgång på stockar och hoppade från stubbar. Mycket mysig dag. Det var solsken och en sisådär 5 minus kanske.
Då vi gått hem igen spelade vi lite spel, sedan fick ungarna rita och Elinstackarn som var sjukligt trött efter en natt med mina barn (Vilket jag verkligen förstår för hon hade det värst i natt) blev hämtad av Jonte och fick åka hem och vila upp sig en stund.
På Eftermiddagen lämnade vi sedan Levis till mormor och morfar och så åkte jag och Selma in och tillsammans med Elin tittade vi på Salas innerbandydamer som gjorde en grym match mot Rönnby  Efter detta åkte vi och hämtade Levis för att sedan åka hem och kvällsfika och sätta på pyjamas och det var ett par trötta  och väldigt nöjda barn jag la efter den här helgen.  
Jag är otroligt nöjd och otroligt trött jag också och ska nog faktiskt sätta mig och varva ner lite för att gå och sova snart.
Imorgon ska jag fixa det sista på min tenta och sedan är jag färdigt med min kurs och har då gjort 1/14-del av programmet. Tjohoo! =) Jag tycker verkligen att det är hur roligt som helst.
 
Nu ska ni få se lite bilder från idag, jag är verkligen alldeles för dålig på att knäppa kort och måste bli mycket bättre på att ta med mig kameran eller i varje fall åtminstone ta upp mobilen och knäppa ett par kort ibland.
 
 
)
 
Detta är ett hoppkort vilket kanske hade varit lite lättare att se om jag fått med benen =) Ungarna har alla sina vanliga kläder på dagis så de får ha på sig det jag lyckats hitta hemma i skrymslena. Ska ju snart till Ullared och får uppdatera deras hemma-ute-garderob lite då.
 
 
  
Levis inledde utflykten med en liten powernap =)
 
 
Här är den lilla stugan med den lilla lilla dörren som är alldeles perfekt för små utforskare.
 
 
 
Jag och Selma är tuffingar, mycket attityd mina vänner... Mycket attityd,
 
 
 
Balansgång på superhal stock, Selma tyckte hon var fenomenal, till och med när hon ramlade...
 
 
Underbart =)
 
Även detta är ett kapat hoppkort =)
 
 
Här skulle Selma själv hoppa från en stubbe, dock ville hon ju göra det lite svårare för sig och skulle absolut blunda medan hon hoppade, det gick sådär. Men humöret var på topp i varje fall. =)
 
Jag ska verkligen se till att vara med på lite mer bilder själv i framtiden men det är ju så roligt att ta korten, men det vore lite roligt att ha ännu fler kort tillsammans också.
 
Nu ska Ken låna datorn en sväng så jag lär avsluta nu. Ha en underbar vecka allesammans!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Det var kul att ses i fredags! Vad fint du har skrivit om oss:)
Får ta och ses på riktigt snart. Kram

2012-10-29 @ 15:46:43
Postat av: elin

Vi fick ju några fina bilder ändå!:) tack för i helgen, det var underbart mysigt!<3

2012-10-29 @ 18:25:23
Postat av: Jenny

Sara, det var verkligen jätteroligt att träffas och vi får boka in någon dag att ses snart, Ni var jätteduktiga :)

Elin, Tack själv! Mycket mysig dag och helg, får vi göra om snart. Var massa fina kort på dig och barnen :)

2012-10-29 @ 20:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback