fix, pyssel och knattefnattar

Lekställningen är uppe och nästan allt golv och trappen är klar. Mycket skön känsla. Nu ska det byggas lite väggar och nya tak ska på. Vi måste ju göra den väldigt barnsäker för Levis skull, och Selmas med för den delen även om hon är mycket smidigare än Levis. Levis är faktiskt en riktig klumpeduns just nu. Skulle man slå upp vad "att överskatta sin egen förmåga" betyder ger jag mig tusan på att det skulle vara en bild på honom där. Det ska klättras högt och lågt och släppas taget fast man står och balanserar på en bobby car, som hans tålmodiga och mycket ömsinta moder (Ja jag, ;) sagt åt honom en sisådär trehundratusen ggr att man inte får stå på bara sitta. Men nej. Det ska testas, och som sagt inte att bara stå utan också att släppa taget när man ändå står. Det tar liksom aldrig slut detta gränstestande. Men men, Någon gång lär väl han också lära sig... Hoppas jag.

Just nu är det väldans mycket fix här hemma och jag pendlar mellan att tycka att det är vansinnigt roligt och ganska så jobbigt. Det är jobbigt att vilja fixa så mycket när man har två små knattar, mycket går inte att göra när de är med, att måla t.ex. Men även det som går att göra. Då måste jag liksom avbryta det jag håller på med ungefär varje minut absolut max varannan, och det i längden blir väldigt drygt. Men det blir liksom inte mycket tid kvar när de inte är med. En timme när de sover på dagen, om de timear och sover samtidigt vill säga. Sedan kan jag börja någonstans närmare åtta på kvällen, tjugo i kanske. Sen beror det på hur länge man vill vara ute, efter nio någongång blir det sjukt mycket mygg. Så just nu har jag mycket mer motivation än möjlighet och det är drygt. Måste verkligen försöka fixa barnvakt någon dag så jag kan passa på att röja undan lite grejer.

Men jag tror att det kommer bli bra när det är klart. Jag tror det kommer att bli väldigt bra faktiskt.
Ni ska få se lite bilder också...




Jag målade några tavellister till Levis rum, dock lyckades jag få fel färg i affären så jag har målat med vattenburen färg på oljefärg, och som ni förstår så fugnerade det inte speciellt bra. Men jag är som jag är och har svårt att ge upp så jag har målat 78 lager, det känns så i varje fall och färgen sitter ju liksom ändå inte bra, men men nu får det sitta där. Jag plockade upp färgerna från gardinen. Jag älskar verkligen det tyget och färgerna, Från Spira kommer det och det är min underbara mamma som sytt dem åt mig. Jag brukar alltid traggla med det där själv och jag blir lika frustrerad varje gång, så himla härligt att få hjälp.




Jag fick lite tapet över som jag gjorde två tavlor av, känns som de hänger lite för högt upp just nu, men jag tror bara det är för att hyllan är tom för tillfället, ska fixa med lite mer grejer där... Just nu är allt bara lite tillfälligt, men det ska ordnas till.


Här är stjärntapeten jag valde som fondvägg, riktigt nöjd med den faktiskt.



Här är en närmare bild på det härliga tyget.


Förresten innan jag slutar måste jag bara tipsa er om en väldigt bra sida att hitta nya bloggar på. Har man lite tråkigt någon dag och letar efter någon ny bra blogg inom en viss kategori så är den här sidan perfekt.
www.bloggvy.se heter sidan och där tycker jag ni ska göra ett besök. (man kan också marknadsföra sin blogg genom bloggvy om man vill nå ut till fler. (Marit, ett tips till dig =)  Jag hittade denna sida genom www.knaada.com en rolig sida av en tjej som inreder och fixar, kolla bara kiosken hon fixat till sin dotter, underbar.

Så nu fick ni lite tips från mig också, tror jag ska gå och fixa det sista och sova en stund nu, massa saker jag vill greja med imorgon också. Ha en härlig Söndag mina vänner, (den börjar ju trots allt om en kvart)

Kommentarer
Postat av: Marit

Hej sötmos!



Hoppas ni har haft en fin midsommarhelg! =)



Åhhh, vad fint Levis rum blev! Riktigt snyggt med tapeten och färgerna på tavellister m.m. Och sött tyg på gardinen, var är det ifrån?



Skönt att vara klar, du är så himla duktig som fixar och donar fast du har knoddarna i släptåg... Förstår att det måste vara en utmaning... Imponerad minst sagt!



Tack för tipset på bloggsidan! Ska gå in och kika och lägga upp min sida där! =)



Ha en fin söndag!!



Kramar! =)

Postat av: Marit

Hej gumman!



Det var superenkelt att göra rabarbersaft, och den blev riktigt god! ;)



Jag la upp receptet på min blogg:



http://mysweethome.blogg.se/thehavenofelves/category/mina-favoritrecept-saft-och-sylt.html



Kramar! =)

2012-06-27 @ 22:03:33
URL: http://stridhhomedesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback