Utgång, uppdatering och planera planera planera, och städa lite också.

Sitter och installerar min nya telefon, igen. Inte så längesen jag gjorde det kan tyckas. Det var nämligen så att jag för någon vecka sen tappade bort min telefon, så jäkla värdelöst. Hade jättefina kort i den från det att vi var på barnens dag på råsbo och även från det att vi var och badade samma helg. Så trist att de försvann. Fördelen är väl att jag fick en nyare modell, eller modellen är fortfarande 4s men nu fick jag 64 gb lagringsutrymme då min hade utgått, den var på 32 gb.

Känner mig lite halvstressad inför att börja skolan. Jag vill ju gärna att allt ska vara klart då, och det är ju alltid som vanligt lite orimligt och orealistiskt mycket saker. Men jag skulle vilja fixa källaren helt klar, det känns rätt viktigt, alltså röjningen och att någon radonmänniska kommer ut och kollar. Organisera och städa ur förrådet ute så att det blir mer användbart och bra. Städa kontoret och organisera upp det. Sälja av ännu mera saker så jag får mindre saker och mer pengar. Måste sätta mig och kolla över all kurslitteratur till nästa kurs, om jag känner någon som har de böcker som vi ska läsa flest sidor ur och om jag kan köpa dem då. Och gå till bibblan och kopiera ur de andra böckerna vi inte ska läsa så mycket ur.

Sen ska ju barnen hinna ha världens bästa sommar med massa härliga upplevelser också + att jag har åttahundra andra projekt jag skulle vilja hinna med. Fixa till lekställningen så den blev lite mer färdig och sätta ett plank mot skogen bland annat. I lekställningen skulle jag vilja göra någon form av köksdel i ett av tornen, bara ngt ganska enkelt och sen ska vi göra en bildel under det, vi har två rattar men tänkte försöka fixa någon form av instrumentbräda och lysen och bygga en liten front och så. Om vi får tid. Eller rättare sagt om Ken får tid, jag kan gärna måla och greja men själva konstruktionen får nog han sköta, sen ska det göras två tak och de ska också målas.

Nämnde jag att det är mindre än en månad kvar tills jag börjar? Och att jag förhoppningsvis ska hinna skola in Levis på dagis också. Men jag vet inte när man tidigast kan göra det.

Det ska bli så roligt och spännande att göra ngt nytt, jag har ändå gått hemma i över tre år nu. Dock tror jag att jag kommer sakna ihjäl mig efter barnen och säkert ha jättedåligt samvete och så. Men fördelen är ju att jag kommer kunna lägga upp mycket av arbetet själv och effektivitet och planering är ju lite min grej så det kommer förhoppningsvis att finnas massa tid att hitta på roliga saker med de också så det inte bara blir vardag och pyttelite tid på eftermiddagen/kvällen.

Dock så kommer ju också ett nytt stressmoment in, hittills har ju mitt stressområde varit huset och vad som lär göras och fixas och i vilken ordning och så. Det kommer jag nog vara tvungen att lägga åt sidan, men jag hoppas verkligen att vi kan fixa källaren i höst och vinter, men vi får väl se hur det blir. Skulle vara perfekt med ett stort kontor så man kan hålla lite ordning på alla saker.

Vi ska boka in en helg och åka till Orsa och bara vara och leka med barnen också, björnpark och strandhäng är tanken, ska bara hålla lite koll på vädret innan vi bokar in. Men det blir nog superbra.

Jag är så ledsen att jag inte hann visa er de fina bilderna från råsbo, men det är som det är. Supermysigt där i varje fall så jag rekommenderar er verkligen att åka dit nästa år.

I helgen var det salafestivalen och mamma och pappa var barnvakt till våra barn i fredags så jag och Elin inledde med att åka till Uppsala och shoppa litegranna sedan hem för lite snabbfix här (Vi lyckas alltid planera in så himla mycket av någon konstig anledning.) Julia kom också hit och sen åkte vi hem till Elin och förfestade och fixade till oss. Jag tog dock inte ett enda kort som jag kan visa, himla trist, men vi hade så himla kul. Var roligaste utgången på länge. Jag hade inte varit ute på fyra månader så då blir det väl extra roligt kanske =)

Ikväll tänkte jag greja med förrådet, bära bort allt som inte ska vara där och köra av med lien utanför och städa ur och sånt härligt. Det är väl planen i varje fall.

Nej nu ska jag ringa min pappa och kolla om han har några hyllplan liggande som jag kan skruva upp i förrådet, håll tummarna.

Nästa gång ska jag visa er lite nya kort från min nya telefon, blir ju rätt trist när man bara skriver. Ha en underbar Söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback