ditt och datt men mest ingenting

Vad det är roligt att läsa gamla saker man har skrivit och titta på bilder. Jag tar mig dock väldigt sällan tid att uppdatera här, vilket är lite synd för det är ganska kul att ha och gå tillbaka och titta i, lite som en dagbok men utan det mest personliga. På tal om dagböcker vore det ju otroligt roligt att skriva dagbok fast de vill man ju verkligen inte att någon annan någonsin ska läsa i + att jag nog inte har motivation, ork och tid att skriva speciellt ofta.
 
Men när man läser sina gamla dagböcker från högstadietiden så dör man ju av pinsamhet. Vilka bekymmer man hade (eller inte hade, ska man kanske skriva). Man var kär i lite alla möjliga och det växlade friskt, man kände dem ju inte överhuvudtaget i princip. Mycket av det som står är så töntigt så jag dör. Sakerna man tog ställning för och emot är på samma nivå. Herregud. Jag känner för mina stackars föräldrar som var tvungna att hantera allt detta, även om jag tror att jag i jämförelse med många andra var lugn. =)
 
Jag sitter vid min lilla dator nu så jag har tyvärr inga bilder att ladda upp härifrån, men innan nyårsafton hade jag tänkt försöka göra en snabb resumé med bilder över året som varit. Rätt roligt ändå att tänka tillbaka på allt roligt man har gjort över tid.
 
Just nu är det dock fullt upp med allt hela tiden tycker jag, svårt att räcka till. Svårt att hinna träffa alla man vill hinna träffa, hinna plugga, hinna göra roliga saker med barnen, hinna göra roliga saker själv, städa, tvätta etc. ska vi inte ens gå in på. Jag hoppas att det kommer bli lugnare senare i livet, men jag betvivlar.
Saker som talar för den hypotesen är att barnen kommer kunna klä på sig själva, förhoppningsvis lära sig att inte stöka till lika mycket alternativt mer vara inne på sina rum och stöka till, Levis kommer inte kladda ner sju olika klädesplagg på en dag. Det kommer inte vara lika mycket kladd vid mat och dylika situationer. Ehm... Jag vill så gärna komma på något mer.Jo just det, barnen kommer ju allra troligast att sova lite längre på morgonen, alternativt kunna roa sig själva en stund på morgonen detta leder till mer energi att orka hitta på något i varje fall. .. Jo förresten om jag jobbar så kommer jag inte vara hemma lika mycket men om det leder till mer eller mindre att göra hemma är oklart. ;)
 
Det som talar emot är att man kommer att börja arbeta sen. bara 5 veckors semester, troligtvis jäkligt trött när man kommer hem efter jobbet och så. Barnen går i skolan vilket också innebär att man ska hinna hjälpa de med läxor, troligtvis har de också aktiviteter man ska köra och vara med på vilka säkert också kommer att innefatta helgerna.
 
Jag kan få krupp bara jag tänker på det faktiskt. Jag har så mycket jag vill hinna med att göra, men jag får helt enkelt bli grym på att planera eller välja att jobba 75% när barnen är små.
 
Jag är nöjd med tillvaron just nu, bara det att jag är så jäkla trött samt känner att jag inte riktigt hinner göra det jag vill göra.  
 
Just nu är jag så sjukt less på att städa och laga mat, tvätta kläder och annat sånt hushållsgöra, känns inte som om man gör något annat ju. Men det vänder väl snart.
 
När jag känner så måste jag alltid försöka komma på vilka saker jag har att se fram emot, Jag ser fram emot
 
Att fira jul med min underbara familj och släkt
Att gå ut på juldagen (Har inte varit ut sen i somras någongång) Någon som vill med förresten?
Jag ser definitivt fram emot att vara klar med den kursen jag håller på med nu samt att få börja med nästa vilken jag tror är rolig.
Jag ser fram emot att åka upp med ett stort härligt tjejgäng till Orsa, åka skidor, äta god mat kanske shoppa lite kläder =) 
Jag ser sjukt mycket fram emot att få åka utomlands med min familj och mina barn för första gången.
Sen kommer väl kanske det bästa av allt? Ett LÅNGT sommarlov med mina härliga barn och att få in lite pengar igen (Kommer ta ut mammaledighet i sommar)
 
Jag måste planera in fler smågrejer tror jag. För i Januari händer det ju ingenting. Får tänka ut något.
 
Ha en underbar jul allesammans (Jag hoppas jag hinner uppdatera något mer innan, men mej kan man aldrig lita på =)
Trackback