Pluggångest, dagisinskolning och bolltrollare =)

Det går verkligen inte snabbt, uppdateringen här alltså. Jag har ju aldrig tid, eller ork. Massor med grejer att fixa med hela tiden känns det som. Just nu håller jag på att skola in Levis på dagis och det går superbra i varje fall så det känns skönt, lämnade honom första gången idag och han vinkade bara och gick ut och lekte så det kändes fint.

Efter vi kom hem från dagis så kom Elin hit och vi låg och solade lite och sedan grillade vi, mycket mysigt. Efter det var vi hem till Farmor och farfar för farmor fyllde år, vi åt mat och fikade. Och just nu sitter jag och laddar upp bilder som jag ska framkalla, några nya till min fotovägg och några att välja på till Levis dagisfoto.

Skulle behöva både städa och fortsätta med källaren men tror jag ska prioritera att lägga mig i bra tid i dag istället då jag känner mig rätt trött.

Något av dessa kort tänkte jag mig som dagisbild, vilken tycker ni? Jag tror jag tycker den första, för Selma har en ganska stor bild på sitt ansikte och de har fått hyllor brevid varandra. Fast han ser rätt trött ut på den bilden, vilket inte är så konstigt då det var efter hans första dagisdag och jag mycket pedagogiskt åker in till stadsparken och låter dem röja där en stund tillsammans med mig och Elin... Jag tycker nog den andra ändå...





 

Eller det här kanske? Hittade det när jag gick igenom lite fler bilder. Vilken tyckte du bäst om? (hjälp mig lite här =)




Selma och Levis spelar boll inne, riktigt duktiga är de faktiskt. Rätt roligt, vi var in och tittade på när Sala FF´s herrar spelade match och som Selma hejade kunde man verkligen tro att det var en aktivitet vi utövade ofta, vilket det alltså verkligen inte är.. Hon skrek bland annat " Jonte, du måste gå fram där" Haha, lilla gosmaja.




Vinbärsplockning och ätning är en underskattad aktivitet. Ska nog plocka av alla bär här och göra lite saft tänkte jag. Kan lillmaja få hjälpa till.




Ett flygplan!


Woooow..

Tänk om en annan kunde bli så fascinerad och så glad av så lite. Det hade väl varit underbart det =)


Här är Alexader, Selma, Fillippa och Levis i plockartagen =)


Känns rätt konstigt att jag inte ska vara med mina barn lika mycket nu. Jag menar jag är ju med dem i princip alltid. Nu ska någon annan ta hand om dem och jag ska vara själv. Väldans mycket blandade känslor faktiskt, jag kommer nog att sakna ihjäl mig. Men jag hoppas att jag ska klara av kurserna utan att sitta 40 timmar i veckan så att jag faktiskt kan vara mycket med dem i varje fall. Känns alla fall bättre nu sen han började på dagis, de har det ju verkligen bra där.



De är så fina med varandra, allt som oftast i varje fall <3


Vi har inte haft tid att bygga den lilla bildelen som vi hade tänkt, Det kommer liksom bli en liten huv framåt här som man kan klättra på och på insidan någon liten pedal och så. Dock tog Ken en regel och skruvade upp våra rattar på, jag ska måla dem så fort jag får tid, men ungarna älskar det och de har åkt många fantasiturer där nu... Ni kan ju förresten se på kläderna vilket härligt väder det var, men vi hade varit inne hela dagen så jag kände att det var tvunget att de fick komma ut och leka lite, även om det regnade. 

På Fredag firar jag och Ken åtta år tillsammans. Elin och Jonte kommer hit och myser med våra barn och vi ska iväg och bowla, äta middag och titta på bio, Snabba cash två ska vi se, tredje gången som bara han och jag gör något tillsammans, eller nej fjärde sen Selma kom är det nog. Underbart =)

Nu lär jag skicka iväg den där kortbeställningen så att jag blir klar med det.  Ha en underbar dag och vecka allesammans!  

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Alla korten var fina, det första är ju bra för att han tittar in i kameran, det andra är ett "härligt" kort..Svårt val men jag tror det första om det ska sitta på dagis så de andra barnen ser:)

2012-08-18 @ 23:09:49
Postat av: elin

Jag älskar alla korten, men jag tycker nog det andra, så underbart när han kiknar av skratt så där!!:) men som sagt, alla var superfina! <3

2012-08-19 @ 22:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback