Kalas =)


Dukat och färdigt...

Selma och jag dansar och busar, mkt ovanligt att vi hamnar på bild ihop då det oftast är jag som fotar.

Gjorde tårta med tårtbild, var mkt lättare än jag trodde och ngt jag definitivt tänker fortsätta göra framöver, superroligt med motiv på tårtan ju.

Ni anar inte vad trött jag är. Men det var någon vecka sen jag kom i säng före kl 00 så det kanske inte är så konstigt, sen väcker ju lilleman mig någon gång under natten och vill ha mat också...

Idag har det varit födelsekalas för lillstumpan. Söta fina rara lilla Selma blir ju 2 år på onsdag. lillskruttan. Tiden går så galet fort, för lilleman med för den delen.

Idag skulle jag åka in till affären och handla det sista till kalaset, åker in till Heby, visade sig att ICA öppnar kl 10 på söndagar så ist för att sitta där och vänta så åkte jag vidare in till Sala, det ledde till att jag åkte in i en poliskontroll och tack gud att de inte kollade farten för då hade jag fått böter, men det var bara en körkorts och nykterhetskontroll, och jag har endast druckit ett glas vin det senaste året så där var jag inte speciellt oroad =)

I varje fall åkte jag vidare in till sala för att handla på ICA där, men där fanns inga jordgubbar och jag skulle göra jordgubbstårta så det blev till att åka vidare i jakt på dessa, att jag hade Selma med mig som skulle plockas ut och in i bilen underlättade ju inte heller. Hursomhelst så blev tårtorna klara i tid. Jag hade tänkt locka och fixa mitt hår men det hanns inte med utan jag fick göra i ordning mig och Selma på tio minuter om det ens tog det... =)


Lilla Levis trivs hos mormor... Han blir så stor skrutten min...



Kanske inte världens bästa bild, men jag måste ju visa att min lilla tös hade både hårtofs och hårspänne och lät det sitta i i säkert två timmar, jag är mycket lycklig över detta då det gör att förhoppningen om att kunna spara ut hennes hår ökar. =)


 
Hade bakat massor och tog som vanligt upp alldeles för mkt från frysen så vi har mycket över, blir till att bjuda över folk på fika hela veckan... =)



Den här bilden tänkte jag nog ha som födelseannonsbild, visst är han söt? Tänkte att jag skulle lägga ut hans födelsedagsannons och sedan en grattisannons till Selma, mamma hade dock snott den bilden jag tänkte ha så jag får se om jag fixar någon, den hinner nog inte komma in i tidningen förrän till fredag isf.. Måste ta ett nytt kort för de jag har är så gamla, eller om jag sätter in någon halvdan bild bara för sakens skull.... Jag kanske ska gå ut imorgon direkt på morgonen och ta någon bild... Jag vet inte ja, vi får se hur det blir. 

Selma har haft så roligt idag och fått såå fina presenter, lilla snuffsan. Hon var bra trött när hon gick och lade sig idag, men hon hade i varje fall tid och ork att ligga och prata därinne om vad hon gjort under dagen, lilla sötnöt. 

Nej jag är så otroligt trött så jag ska nog gå ner och softa lite och försöka komma isäng i någorlunda tid idag. Imorgon är det kalas igen, men då för Meja. 

Ha en härlig vecka!

 

Kommentarer
Postat av: Marit

Hej sötmos! Åh, det låter jättebra! Är verkligen på tiden att vi ses! Jag hör av mig så får vi planera in en dejt! =)



Hoppas ni får en fin midsommar nu!



Ta hand om er!



Stor kraaam!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback