The perfect weekend

Oh Yes, det har jag haft. Helt underbart bra helg faktiskt. I fredags firade jag och Elin fyraårsjubileum. Vi började fira årsdagar då båda en dag satt och bitchade hur dåliga våra pojkvänner var på att komma ihåg årsdagar och göra något mysigt med dem. Sen dess har vi kört och det är verkligen en underbart bra tradition som jag starkt kan rekommendera. En anledning är bara att man faktiskt tar sig tid att göra något speciellt...

I år firade vi hemma hos Elin, hon hade gjort en hemlig specialmeny som var baserad på maten vi har älskat att moffa i oss under dessa fyra år. Dryck var självklart vitt vin =) Elin körde halvåttainspirerat och lade upp maten jättefint i köket och bar ut. Till förrätt åt vi toast skagen på det receptet vi alltid brukar göra den och det är så sjukt gott. Alla som känner mig väl kan väl nästan räkna ut vad det var för varmrätt? Fläskfile, potatisgratäng och bea. Så jäkla gott. Till efterrätt hade Elin slagit på stort och gjort tre olika efterrätter. Det var både pannacotta som vi har överdoserat i perioder =), jordgubbscheesecake som vi alltid brukar dela en på IKEA och sen var det kladdkakemuffins med hallon och grädde. Så jäkla gott och så jäkla fint ordnat, har nog aldrig varit så lyxigt.
Vi bytte paket och båda hade scrapbookat kort till varandra... 

Men ni förstår att man blir rätt trött efter att ha käkat allt detta va? Vi segade ner oss i soffan och tittade på Idol, och då det var slut var man ju rätt trött, men från ingenstans fick jag för mig att det nog var den dagen som skulle passa ypperligt för min  rocklanddebut. Sagt och gjort. Vi beställde taxi och tog oss dit. Sen dansade vi järnet till klockan var 1 då vi beställde en taxi hem. Så jäkla rolig kväll. Killen på scen sa att jag och Elin borde få fribiljetter varje gång.. (här applåderade vi ashårt) det är en cirkus i stan (Här slutade vi applådera). Sjukt roligt var det. Sen sov jag över hos Elin för att sedan inleda morgonen med vad, om inte en toast skagen. Behöver jag nämna att jag nog inte gått ner många kilon den här helgen ;) 

Igår var det lugnt, jag åkte hem från Elin vid halv ett kanske då åkte jag och handlade och när jag kom hem mös jag ner mig med barnen i soffan och vi tittade lite på tv och bara tog det lugnt. Jag hade saknat dem otroligt så det var mysigt. På Kvällen så åkte jag och handlade igen då jag mitt smartass hade glömt vällingen, det resulterade i att jag hyrde en film som jag och Ken tittade på och det var en perfekt lugn lördag.   

Idag firade vi att farfar fyller 87 år (Helt otroligt fint att han fått bli så gammal) Farmor bjöd på mat och det är mycket och jäkligt god mat det också. Sen kom vi hem vid fem tror jag, Jag och barnen har lekt lite och nu på kvällen tittade jag och Selma på film och jag har precis lagt henne. 

En helg fylld av god mat och mys i soffan. Som sagt inte så bra för figuren, men jäkligt bra för själen. 

Ken är iväg en sväng nu men när han kommer hem tänkte jag byta plats på lite hyllor och dona lite, men sen måste jag verkligen komma i säng i tid, jag är helt slut och imorgon är det dagis och full fart igen. 

Båda barnen är i så otroligt mysiga åldrar just nu. Han kravlar omkring, han kör riktig armystil. Och sen han började kunna förflytta sig åt det håll han faktiskt vill så är han mycket nöjdare och gladare, Selma är i en underbar ålder då hon snappar upp allt och man märker att hon är så himla smart och fin den lilla donnan, men humör och trots det har hon också rejält av. Min lilla skruttfia.  Nej nu ska jag ta tag i hyllskruvandet. Ha en jättefin söndagskväll och en bra ny vecka!

Bjuder på lite bilder som vanligt...




Pappa och Selma åt nyponsoppa och glass...


Ken försökte sig på att fota mig och barnen, det gick sådär skulle man kunna säga... Selma hittade som ni kan se en lampsladd...

Sen var liksom hon klar med fotograferinger så det blidde inte så mycket mer...


Jack höll i Levis för första gången. Något de båda var ganska nöjda med tror jag...


Min söta farmor som verkligen inte gillar att vara med på kort. Det är lite av ett mirakel att jag fick ett kort då hon inte tittar barskt på mig för att jag fösöker fota henne... I bakgrunden sitter farfar... 

Tjingeling!

 



Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken mysig helg du haft och vilken skön tradition du och Elin har! Ha en fin dag! kramis

2011-12-05 @ 10:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback