Nuärejuligenonuärejuligenojulenvaraäntillpåska...nejdetvarintesantnejdetvarintesantfördäremellankommerfastan osv.

Längesen nu för ovanlighetens skull =)

Har varit fullt upp faktiskt så det är inte bara för att Ken helt har tagit över datorn som det har tagit sån tid.
Vi har firat jul med Sara, Jimmy och barnen och vi har firat jul med mormor och farmor och farfar. Jag har varit ute i skogen och tagit hem julgranar, inte en utan två stycken sågades ner. Ken lovade nämligen Tessan och Henrik en gran och om det är svårt att hitta en fin till sig själv så kan jag tala om att det är nästan omöjligt att hitta en till någon annan, ett jäkla letande, till slut sågade jag av toppen av en gran.... Jag vet, inte rätt, men en lösning. Min snälla mamma hjälpte till att leta mycket tålamodigt och hjälpte till att släpa hem en gran.

Jag hoppas att mina föräldrar får för sig att börja odla kungsgran snart för det är omöjligt att hitta en fin på låt oss säga en timme..... Ser de fina ut på håll så är det ofta för att det är två som är mer eller mindre sammanväxte, eller så är de bara täta och fina på en sida, har sju toppar eller är sneda eller andra mindre julgranslämpade kvaliteer... Men jag hittade två bra, eller ja en bra och en bra topp hittade vi. 

I övrigt har det donats med allt detta som det i juletid ska donas med vi har bakat, städat, fikat och tagit en vända till vårdcentralen... Så Levis fick brikanyl utskrivet och Selma mollipect.

Annars är det nog inte så mycket nytt faktiskt. Tänkte väl mest av allt önska er alla en riktigt riktigt god jul!!


Och just det, lite obligatoriska bilder...



Levis som fick vara tomte på syrrans luciatåg.. Vilket hon skötte med bravur för den delen. Hon inledde med ett tigervrål men i övrigt satt hon helt still och jag är djupt imponerad över det.


Baka är grejen, och jag lovar, Jästen har aldrig varit så fint smulad som då Selma fick det i uppdrag. Ni ser ju glädjen över att hacka och greja..



Julfirande... Levis har fått på sig pyjamasen och gosat ner sig hos Sara....


Att cykla i 15 cm snö är inte det lättaste, inte ens på en trehjuling... =)


GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback