V 38 and still going....

V 38 avklarad, inte långt kvar nu och med tanke på hur otroligt ont jag har i kroppen är jag rätt glad för det =)
På tisdag är det dags för ännu ett tillväxtultraljud. Hoppas bebisen har vuxit på sig ordentligt, min mage växer i takt med sin kurva nu så det ska nog vara bra förhoppningsvis.

Det är väldigt väldigt annorlunda att vara gravid när man redan har ett barn, så för alla som är gravida första gången. Njut. Det är ju då man verkligen känner att man är gravid, i varje fall var det så för mig. Jag läste böcker om bebisens utveckling om förlossningen och jag släpade till och med med mig Ken på profylaxkurs, hur otänkbart det än känns idag. Jag renoverade hela övervåningen tillsammans med mamma och Ken. Jag skruvade trall och lade golv. Det här känns mer eller mindre otänkbart idag. Men nu försöker jag ju plugga lite också, ngt som just för tillfället känns både svårt och omotiverat, men det är väl bara att kämpa på och hoppas att det ger sig. Och att det gör det fort då jag har lite begränsat med tid. =)

Ikväll ska jag iväg med söta svägerskan och plantera påskgrupper på blomsterverkstan i Sala. Jag älskar den affären, de har alltid så mycket fint där inne. Ska bli roligt att åka iväg och göra ngt annat. Har varit hemma en massa dagar i sträck då Selmastackarn varit magsjuk. Nu är hon dock pigg igen. Äntligen.

Hemma så är ett altanprojekt igång, alltid är det ngt vet ni. Vi (och med vi menar jag Ken =) har byggt ut ett tak över den lilla altandelen så vi ska kunna sitta där i skuggan och äta och ta det lugnt i sommar. Och med ta det lugnt vet jag inte vad jag menar med tanke på alla andra projekt vi har inplanerade. 

I slutet på maj har jag tenta, undrar hur det ska gå då man ammar och har en liten bebis, Förhoppningen är att det ska gå ändå. Allt går väl. Får jag underkänt så får jag ju några månader till på mig att komma in i rutiner med nytillskottet.

Just nu ser det hemskt ut hemma, men min kropp protesterar verkligen då jag försöker städa och fixa, har övertalat Ken att han ska plocka leksaker och dammsuga hemma ikväll så kan jag göra en insats och torka då jag kommer hem. ( Ken hatar att plocka leksaker och att torka golven). 

Nej nu ska jag ta min lilla donna och gå ner en stund. 

Ha en fin dag allesammans!! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback