Underbara fina älskade vänner!!

Jag är så otroligt glad att jag har de vänner jag har och den familj jag har. Jag har skrivit det förut jag vet.
Men bara under min graviditet så har mina vänner gjort så himla många fina och söta saker för mig. Vet inte vad jag har lyckats gjort för att förtjäna allt det, men ngt hoppas jag att det är =)

För att ta några exempel:

Då jag låg helt däckad och mådde så illa så jag höll på att dö och absolut inte orkade städa och sakta fick se på medan hemmet förföll vem kom till min undsättning då om inte Sara. Helt underbar och utan att jag hade bett henne så köpte hon med sig städprodukter och lunch och kom hem och städade hela min undervåning till tiptop-skick. Här talar vi inte om att bara dammsuga lite lätt. Nej det dammades, tändes doftljus, skakades mattor och dammsögs bakom soffan. Sedan lagades det till kantarellmackor. Helt underbart och ngt som gjorde så otroligt stor skillnad för mig. Och inte är det bara detta denna rara människa bidragit med nej det är alla samtal och lugnande ord. (nästan bara lugnande ord i varje fall, förutom fraser så som. " 3-års trots och 6-års trots, jag kan berätta för dig att de har en sån period i varje ålder"... Tack för den ;) Men som bara igår när jag var så upprörd för att de ville sätta igång mig, vilken pärla väljer inte att berätta om sin igångsättning som endast tog fyra timmar- Mycket välbehövligt och lugnande. Min Fina svägerska!



En pärla =)

Då köket har förfallit och jag har pratat om att röja och rensa i det i ca ett halvår, (tilläggas bör att längden på detta varierar på vem man frågar =) Jag hade i varje fall övergått till att säga att det ska i varje fall vara klart innan bebisen kommer. Vem kommer då inte på sin semesterdag med sina två barn för att hjälpa mig fixa detta, Jo underbara rara Tessan. Även detta på eget initiativ då hon hävdar att hon tycker det är roligt... (Galna människa)  Då jag sitter och gör min hemtenta, vem åker inte och fixar mat och kommer hit och lagar lunch, Jo samma rara vän.
Ett snack med min sambo om arbetsfördelningen hemma och hur det egentligen är/känns att vara gravid har hon också hunnit med. Till min förtjusning, kanske inte Kens dock ;) Och ingen förstår mig bättre när jag gnäller om hur otroligt drygt det är att vara gravid, hur jobbigt allt är, hur dåligt jag sover och hur ont jag har.
Senast igår var hon här och gav mig jättefina tulpaner och ett påskägg fyllt med godis då hon tyckte jag kunde behöva muntras upp lite. Så glad att jag har dig!


Ännu en =)

Och Elin, som alltid alltid ställer upp. Vet inte hur många babysim hon engagerat har följt med på. Vilket min kropp är oändligt tacksam för. Under slutet av graviditeten blev det liksom lite jobbigt att ha Selma och all packning och sitta på golvet och klä på och klä av lilldonnan, samt springa och hämta henne då hon beslutade sig för att springa åt ngt annat håll än vad jag tänkt. Elin som utan särskillt lång förvarning tog en nykter helg och såg till att fixa så hon hade en lånebil om förlossningen skulle dra igång och vi skulle behöva barnvakt till Selma.  Som lyssnat, lyssnat och åter lyssnat på alla mina otroliga graviditetsproblem och hur otroligt synd det har varit om mig ibland. Tack gumman för att du finns!


Och ännu en...


Dessa tjejer är ju inte direkt sysslolösa någon av dem heller. Både Sara och Tessan är ju tvåbarnsmammor som jobbar och står i, Och Elin som alltid har hundra saker att göra med träning, jobb, skola, brottning med mera, listan kan göras lång....  Tack för att ni tar er tid! Är så otroligt glad och tacksam att jag har er allesammans! Vad skulle jag göra utan er?? 

Och Ken... Rara Ken. Han borde också få ett eget inlägg med bilder och allt, just nu har jag dock inte tid. Han har fått ta mycket skit under den här graviditeten, men vi har inte riktigt varit på samma känslomässiga nivå =) Men, men, vi ska inte glömma att det mest är mig det har varit synd om =)

Imorgon ska jag på ett nytt ultraljud och beroende på resultatet där så kanske de sätter igång mig.. Hoppas inte.  Jag hoppas av hela mitt hjärta att det drar igång av sig självt ikväll. Då behöver jag inte tänka på det där med igångsättning mer.

Nej nu ska jag ta en liten nap, bäst att passa på medan Selma sover. Ha en skön dag allesammans!!












Kommentarer
Postat av: Tessan

Åååh, vilket fint inlägg! Jag sitter med tårar i ögonen! Du är bara värd det bästa! Massa med STOOOR kramar

2011-04-20 @ 20:59:59
Postat av: Anonym

Det är för att du är en sån underbar vän och svägerska, du har funnits där miljoner gånger för mig! Älskar dig så mycket!

Postat av: elin

Åhh! Jag såg just det här inlägget, gud du är ju så söt! Klart vi ställer upp för dig! Och tänk att allt löste sig till det bästa till slut:) är himla glad att jag har dig min älskade vän. Du är bäst! PUSS <3

2011-04-26 @ 17:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback