Ögonop?

Shit jag är verkligen så jäkla töntig.... Sitter och läser om ögonoperationer, då jag funderar över att göra en sådan då jag ammat färdigt. Man måste vänta ca tre månader efter det att man har slutat amma, vilket alltså innebär att det här som närmast (Om jag nu skulle gå emot min rädsla och göra detta) skulle hända om typ nio månader, alltså kanske i början på 2012.  Men bara när jag läser om det blir jag så otroligt rädd och nervös. Kopierar in en liten text här neranför...


Vid FS LASIK görs ett lock i hornhinnan med hjälp av en laserstråle. Du känner ett lätt tryck mot ögat och synen reduceras i ca 10–15 sekunder. Locket viks åt sidan och lasern formar om den främre delen av ögat så att synfelet korrigeras. Därefter läggs locket på plats och fäster snabbt. En dag efter din behandling kommer du på uppföljande kontroll. De flesta kan arbeta och köra bil redan dagen efter behandlingen med bra syn. FS LASIK är vår standardmetod då det är den säkraste behandlingsmetoden för de flesta av våra kunder.

Jag menar hur härligt låter det med att man känner ett lätt tryck mot ögat och synen reduceras i 10-15 sekunder... Det låter asläskigt. Och att locket viks åt sidan.... AJ AJ AJ. Och jag vet, de säger att man inte känner någonting och så, men alltså. Usch vad läskigt. Bara det att ögat tejpas upp. Man får dock en lugnande tablett när man kommer dit, undrar hur effektiv den är. Är den riktigt effektiv så att jag typ sover medan de tejpar upp mitt öga då fungerar det nog, men annars icke... Usch.

Men tänk vad skönt att slippa hålla på med linser, att alltid se bra även då man direkt har vaknat. Inte behöva ha dessa utgifter på linser hela tiden. Visserligen kostar en sån där operation typ 30 000 kr men det tjänar jag ju iofs in över tid. Jag önskar att jag inte var så töntig när det gällde sånt här. Den enda operationen jag har gjort som jag själv har valt ( Och att kalla det operation är nog lite att ta i. =)  Det var att ta bort en leverfläck med lokalbedövning. Jag tyckte det var oerhört läskigt, så där ser ni min nivå....

Usch jag hatar att jag är så töntig med sånt här. Jag vet att jag efter förra förlossningen tänkte att från och med nu kommer jag ju knappast tycka att ett litet blodprov är någon big deal, men jodå, det är fortfarande lika jobbigt att ta blodprov.



Usch ni ser ju.. .Det här kommer ju aldrig att hända... Fy fan.  Nej efter att ha sett den där bilden så.... Nja..Nej.

Ja ni hör ju hur tuff jag är på en skala.. Men som sagt jag har ju nio månader på mig att bearbeta detta....

Intressant inlägg hittills va? =)

Jag har haft en riktigt skön helg faktiskt. I fredags var jag med finaste Elin och åt middag på Månsols, hon gav mig det i födeledagspresent, och det var riktigt riktigt skönt att bara äta middag och sitta och prata. Efter det åkte vi och köpte godis och hyrde film. Riktigt skön kväll.

I Lördags började Ken att byta panel på ena gaveln så Robin var här och hjälpte honom. Jag och Selma lekte och städade lite. Får dock otroligt ont i kroppen när jag städar så det är mindre trevligt, men Ken hade hyrt film och att sitta i soffan och titta på film med nystädad nedervåning det är lyxigt.  Idag är Ken och Selma iväg på babysim och jag har haft möjlighet att sitta och plugga lite.

De kom precis hem så jag ska gå ner och höra hur det har gått och om vi ska käka lite lunch.

Ha en skön söndag mina vänner!


Kommentarer
Postat av: elin

Vet du vad jag gör? Läser din blogg från min nya mobil!:) ja är så nöjd! Ha en underbar dag:) puss

2011-04-07 @ 10:41:26
Postat av: angel

Har själv gjort en op. o den blev helt djävla misslyckad. kolla upp nattlinser en helt ofarlig säker metod.

2011-05-17 @ 13:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback