Sugen...

Marknadsnougat

Blanda i en gryta:
125g margarin
5 3/4 dl strösocker
1 3/4 dl vatten

Låt koka ihop i några minuter.

Sikta ihop:
6½ dl vetemjöl
4 dl florsocker
1 dl kakao

Blanda ihop allting och rör tills smeten blir jämn. Häll ut på ett bakplåtspapper. När det stelnat något så skär i kuber. Förvara svalt.


Tror ni att det här blir gott???
Skulle egentligen in på marknaden idag och då köper jag alltid lite marknadsnougat för jag tycker det är otroligt gott och ni ser ju dessutom hur nyttigt det är... =)  Tänkte kanske försöka kasta ihop en sats...

Selmastumpan blev dock sjuk igår och fick över 39 graders feber, hon är lite hängig idag med så det blir lugnt för oss och inget marknadsbesök. Känns trist, jag hade verkligen sett fram emot att köpa en heliumballong till henne, det hade hon verkligen älskat. Men men, det är väl säkert marknad snart igen.

Jag vet att jag har varit sjukligt dålig på att uppdatera jag har inte haft ngn energi överhuvudtaget. Men förhoppningsvis blir det bättre snart. Jag skulle egentligen behöva lite sol känner jag. Regn och grått trist väder är kasst jag blir så trött av det. 

Jag har faktiskt inte gjort så mycket spännande på sista tiden heller, det mest spännande och ovanliga sak jag gjort är att spela bingolotto en gång. Då förstår ni själva =) 

Imorgon är det filmkväll med tjejerna, det ser jag fram emot.  

Nej om man skulle gå och baka lite då kanske, hoppas att det smakar som på marknaden. 

Ha en härlig helg allesammans! 


Kommentarer
Postat av: elin

Men du. Förlåt för att jag är en dålig vän och inte köper marknadsnougat till dig.. Hoppas det blir ännu godare när du bakar själv!=) Vi hörs imorgon snygging! PUSS!

2010-09-25 @ 16:08:53
Postat av: Sara Fleen

Nej, men har du uppdaterat bloggen:) Hoppas att Selma kryar på sig snart! Kram

2010-09-26 @ 10:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback