Riktig husmorsa = $$$$$$$$

Idag är det nämligen bullbak och fönsterputs på schemat. Om inte det vore nog för att övertyga er så har jag även kollat över mitt elavtal, har nu bytt och kommer på det att spara ca 2500 kr på ett år. Inte illa. Dock innebär det ju lite extra krångel som dubbla fakturor, att jag om fyra månader igen lär se över mitt avtal och så vidare, men men. Jag är hemma- Jag har tid att vara ekonomisk och insatt. Gillar när jag får såna här ryck och faktiskt fixar till grejer som jag borde tagit tag i för länge sen. Ikväll ska jag laga i ordning ngt gott till mig och Ken också och bara slappa tänkte jag. Har lagt fläskfilé i marinad och ska nog kasta ihop någon form av potatisgratäng, sås och sallad också... MmMmMMm

Igår var vi hem till Tessan och Henrik och käkade pizza och tittade på idol, soft och skönt och det passar mig utmärkt just nu.

Vill ni förresten höra ngt mer galet och ekonomiskt. När vi fick lön förra gången hade vi så otroligt mycket utgifter så det som blev kvar på mitt konto var en ynka tusenlapp, och jag har verkligen (och då menar jag verkligen) hållt i pengarna så att jag t.o.m. har pengar kvar. Inte ofta jag har det i slutet på en månad, men jag har blivit lite smått manisk också..

Denna månad har jag lagt
400 kr på bensin (börjar verkligen bli läge att tanka igen, men lampan lyser inte...än,,. =)
120 kr på Pizza (okej en onödig utgift, men jag hade ju faktiskt råd.. =)
145 kr på nya badbyxor till Selma så illa tvunget då babysimmet börjar imorgon.
30 kr på fika till mig och Selma på kyrkis

Detta är allt jag har handlat sen förra lönen, galet eller hur? För att vara mig är detta enastående och mycket ovanligt. För er måste detta bara vara total värdelös information, men när jag för en gångs skull faktiskt är ekonomisk vilket jag hela tiden lovar mig själv så måste jag ju meddela er om det...

Sen har jag ju självklart handlat mat också, men vi har ett icakort där vi sätter in pengar i samband med att vi betalar räkningar, det brukar dock alltid ta slut, men kors i taket, det finns 100 kr kvar.. Lönen kommer ju på måndag, men vi handlade igår så jag tror inte att det behöver kompletteras innan dess. Underbart hur som helst.  Sen fick jag ju också barnbidraget här och det har jag inte rört, dock finns det en del grejer som lär inhandlas till Selma här framöver, men då det är en inbokad resa till Ullared i slutet på November så väntar jag medvetet med så mycket som möjligt..

Jag brukar inte vara ngt stort fan av kyla och vinter, jag gillar december månad och thats it, MEN då man har hela gården uppgrävd en hund och två katter som springer in och ut i leran och drar med sig lera och grus in hela tiden så måste jag säga att frost och frusen backe just nu toppar det mesta, jag torkade mina golv i tisdags och visst de ser inte helt nytorkade ut, men för två veckor sen med samma tid emellan hade det sett ut som att det inte var gjort på ett halvår. Jag är väldigt glad. Låt minusgraderna stanna.

Nej nu ska jag nog ta min tröttfia och fixa ett mellanmål till henne så att hon kan sova lite middag sen. Ha en härlig dag allesammans!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback