Astrid, kära Astrid


Kommer ngn någonsin att skriva historier som Astrid Lindgren igen??? Jag tror inte det. Tänk ändå alla svåra och tunga ämnen som hon avhandlar i sina böcker, vilket också är med i filmerna. Man tänkte ju inte så mycket på det när man tittade när man var liten. Man tänker mer på det nu när man tittar. Jag menar hon har med alkoholism, socialtanter, fattigdom, slagsmål, döden, barnaga m.m

Om man jämför med dagens barnprogram, där allt ska vara pedagogiskt, barnen ska vara delaktiga och peka och prata och lära sig saker (inget fel med det dock) men allt är så politiskt korrekt hela tiden.  Jag menar, inte många barnprogam idag tar upp svåra ämnen överhuvudtaget.

Jag önskar att hon hade hunnit skriva ännu fler böcker, Jag älskar hennes historier. Jaja nog om det. Började bara tänka på det idag...

Ngt annat jag faktiskt tänkt mkt på är Marcus Hannes, han som tog livet av sig och livesände det hela på flashback. Stackars stackars människa-stackars anhöriga och jag tror så att man hade kunnat förhindra det. De som satt där live innan han gjorde det hade kunnat förhindra det. Jag tycker hela scenariot är så otroligt sorgligt. Han hade asberger och de andra på forumet sa till honom att han inte skulle våga att han var så feg m.m Jag tycker det är så hemskt. Han skrev ju själv att hans liv faktiskt egentligen var ganska bra, innan han gjorde det skrev han också att han började ångra sig så det var bäst att han skyndade på. Men jag tror verkligen att det hade gått att förhindra. Usch. Stackars stackars kille.

Hmm. Alltid konstigt att byta ämne efter ett allvarligt ämne. Men men. I övrigt har det inte hänt så mycket här.
Var och storhandlade idag, städade ur kylskåpen så nu är det fräscht och välfyllt. Underbart. Igår städade jag undervåningen så idag blir det bara en slappkväll... Sååå skönt. Det blir lite arga snickaren och sedan Greys.

Ska gå och göra i ordning en smoothie nu, konstigt inlägg det blev det här... Ha en skön kväll allesammans..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback