Long time no update

Hemma igen, eftersom jag är så sjukt dålig på att uppdatera kan jag informera er om att jag i onsdags natt åkte till Ullared, var en ganska hektisk dag till att börja med. Först mammaträff hos Maria i deras nya hus (Vilket var sjukt fint för övrigt) Efter det så var det all packning och förberedelse, städa ur bilen lära sig hur kärran fungerade m.m Sedan var det andra gången på magdansen. Så sjukt roligt!  Då jag kom hem ifrån det tog jag en snabbdusch (Det går verkligen fort då vattnet inte ens kommer upp i 30 grader...) Sen så sov jag en timme och sen åkte jag iväg. In till Sala och tankade bilen. Hämtade upp Malin och Tessan och vi styrde vår väg mot Ullared. Resan gick otroligt fort. Så fort som den bara kan gå när man hela tiden har massor att prata om, det kändes inte långt. Vi kom dit ca halv åtta på morgonen. Sedan kan ni ju gissa hur dagen såg ut, eller?

SHOPPING; SHOPPING; SHOPPING.... =)

Underbart roligt, Sedan hade i fixat stuga att sova i, som låg hur nära som helst så det var oerhört smidigt. På kvällen drack vi lite vin och fixade naglarna, ni vet sådant som inte småbarnsmammor har tid med i vanliga fall... eller tid och tid, inte prioriterar kanske man ska säga.

Igår var vi i varje fall tillbaka igen. När vi var i Askersund på väg hem så var det världens jäkla oväder. Det blixtrade och spöregnade ngt helt enormt. Såg i tidningen idag att ett hus i Askersund blivit träffat av blixten och brunnit ner igår.

Har hittat hur mycket grejer som helst och Selma är ett antal saker rikare idag =) Alla hennes ettårspresenter är fixade nu också.

Idag har vi varit ut till campingen och hängt där ett tag.. Skönt att vara ute lite, och jag är faktiskt med mina egna mått mätt riktgt solbränd för att vara såhär tidigt på året... Hoppas det underbara vädret håller i sig.

Kvällen idag avslutade jag med att klippa vår gräsmatta, den är verkligen sjukt stor. Ken håller på att sätta dörrfoder i köket och på toan nu, så skönt att det blir gjort.. Sen är det bara några lister kvar så är nedervåningen klar.

Vilken otroligt intressant uppdatering det här blir känner jag =) Grattis.

Selma gick tio steg själv idag.. Fast hon visste nog inte om det själv för jag gick bakom så det gick av bara farten, hon börjar bli riktigt duktig. Hon klättrar upp i sin gåvagn och står i den och rycker allt hon har i handtaget så att hon gungar fram och tillbaka... Hon klättrar även upp på sin bil och står upp och böjer sig fram och håller i ratten. Inte rädd för mycket hon heller... Lilla gullgumman.
Igår när jag kom hem stod hon på trappen, ropade hej tätt följt av ett mamamamamama... =) Hon riktigt studsade på stället och det kändes så otroligt bra.

Nej nu ska jag nog städa lite. Dammsög och torkade golven i morse, men nu ska jag nog plocka lite och flytta om lite. Är inte så nöjd med hur mina saker står...  Riktigt tjejproblem.

Imorgon är det babysim igen. Kul! (Och praktiskt att få duscha i en varm dusch... )

Ha en härlig helg!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback