Mycket nu.. =)

Som mammaledig har jag helt glömt att det finns såna saker som stressar mig, och faktiskt så tror jag inte att såna saker som stressar mig nu stressade mig förut. Innan jag blev gravid var jag alltid uppe i ett sånt otroligt tempo. Detta försvann ju rätt naturligt då jag mådde så illa och var så trött som gravid, då det gick över blev jag stor, otymplig och tankspridd istället, så nedvarvningen skedde gradvis.

Sedan kom världens finaste Selma och nedvarvningen fortsatte fast på ett annat sätt. Mina saker och mina prioriteringar kom långt efter hennes och jag anpassade mitt liv och min tillvaro till hennes. Så det blev ganska mycket rutiner samtidigt som det inte blev några rutiner alls. Är hon hungrig så fixar vi mat är hon trött så fixar vi sovplats o.s.v. Att komma i tid är t.e.x inte världsviktigt längre. Behöver Selma byta blöja eller kläder eller så, då är det så vilket kanske resulterar i att jag är tio min sen. Eller om Selma sover och jag känner att det är läge att hon ska få sova tills hon vaknar blir jag också sen. Jag kan förstå att det är fruktansvärt irriterande, men det är bara så det är. Nu är det inte så att vi alltid är sena, men det händer väl då och då. (Förlåt för senast Sara...=) Då kan jag inte ens skylla på Selma och hennes behov. Icke det var Kens fel (såklart)... =)

Dock så är Selma med på det mesta jag gör och jag lever mitt liv som förut på ett vis men ändå väldigt annorlunda..

Hursomhelst. Jag stressar väl ibland nu också, men inte som förut, jag gör det mesta av sysslorna man måste göra efter det att jag har lagt Selma. På dagarna har jag ju inte direkt ngt jag måste göra förutom att vara mamma, sen planerar jag gärna in en hel del aktiviteter för mig och Selma för jag är inte typen som kan sitta hemma utan att sysselsätta mig med ngt.

(Kommer knappt ihåg själv vad jag skulle komma fram till med det här, men...)

Vi håller på att dona och renovera lite hemma nu och jag känner att jag ligger efter med allt hela tiden, att jag glömmer bort saker och jag känner mig allmänt stressad (Kanske inte så konstigt då trädgården för tillfället ser ut som en leråker och Selmas ettårskalas är om en vecka... =)  Dock tror jag inte att detta hade stressat mig förut, hmm det var nog bara det jag skulle komma fram till.

Jaja. Nu ska jag fixa lite sen är det sängdags, är trött och hoppas starkt på att Selma inte vaknar före kl sju imorgon...  Har nämligen sytt gardiner fram tills nu, men nu är det äntligen klart!

Här är nya entreen, dock står det ett parasoll och lite möbler där nu också...
 de


Nya favoritfrisyren, blev inspirerad av Elins frisyr sist vi var ut. Lätt att fixa också, allt hår åt sidan, sätta i en blomma och Locka-Klart!
Detta kort togs innan jag och Tina var iväg och såg Sex and the city 2. Riktigt rolig faktiskt! Gillar man serien så kan jag rekommendera den... =)

Ha en härlig Söndag!


Kommentarer
Postat av: Marit

Hej gumman!



Vad fin du är! Riktigt snygg frisyr! =)



Hoppas allt är bra med er! Oj, blir Selma redan 1 år, stora tjejen! =)



Jag måste säga att det verkar som du har full koll på tillvaron, och allt organiserat. Imponerad att du hinner med allt! Ta hand om Selma och dessutom hinna med att ha ett så fint fixat hus och träna med Xerox m.m. Du är så himla duktig gumman!



Ha en fortsatt fin söndag! Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback