Sovrumsfix...

Min underbara mamma ringde för några dagar sen och frågade om inte hon fick ha Selma på tisdagkvällen (igår) och att hon kunde sova där så vi kunde få sova ut... Selma vaknar nämligen halv fem allt som oftast nu för tiden. Det är liksom då vi går upp... Så himla snällt och såååå skönt tänkte jag.. Såg framför mig hur jag hyrde en film och bara skulle ligga i sängen och softa. Skulle gå och lägga mig tidigt och sova riktigt länge. Men. Jag skulle ju inte vara jag om jag verkligen gjorde så... Nej nej. Samma dag började jag se allt jag skulle hinna fixa och dona med. Så jag städade sovrummet och bytte gardiner och flyttade runt lite prydnadssaker och sånt, sen rensade jag garderoben i gästrummet.

Här får ni lite bilder på hur sovrummet ser ut nu...



Här är garderoberna, ingen skillnad där, otroligt svårt att fota hur det ser ut dock... =)




Tv-bänken som fram tills nu  varit rätt färglad blev lite lugnare i färgskalan...


Hittade den här ljusstaken förra veckan och trots att jag verkligen inte borde handla en endaste liten pinal så följde den med hem, perfekt att ha om det blir strömavbrott ju. Köpte två fina tändsticksaskar och la i också. Den kostade under 100 kr och då får det faktiskt vara okej.




Gjorde om lite i hyllan, tanken är ju att det ska sitta en hylla över, men det känns som om det kommer ta några år innan den kommer dit, så jag hängde upp lyktorna som har hängt i fönstret där sålänge, så att det inte känns så tomt...


Köpte två nya lyktor på rea och resten flyttade jag upp från vardagsrummet.


Inhandlade bokstäver (på rea dock, men ni ser hur bra det går för mig att spara pengar....not.)


Kudden i mitten är rosa, blev dock mer orangeliknande på bilden....

Är finare än på bilderna, jag lär verkligen ta tag i att lära mig fota lite bättre.. Nu ska jag ta och städa i ordning lite i vardagsrummet medan Selma sover middag. Efter det är det besök hem till Tessan, Ska bli sååå roligt att åka dit igen, de har ju varit borta en vecka men det känns mycket längre.... Sen blir det ett besök hem till mormor som fyller år idag.

Livet är Härligt!

Kommentarer
Postat av: Marit

Hej sötmosen!



Ååååh var fint ni har det! Så himla snyggt! =)Det var så fint med alla lyktorna, riktigt mysigt! Du har verkligen bra smak när det gäller inredning, gillar din stil!



Selma är så himla söt på bilderna! Det ska bli jätteskoj att få träffa henne sen, och dig också såklart! ;) Hihi!



Det vore verkligen kul att ses snart! Just nu jobbar jag typ jämt =( och vecka 32 har jag en semestervecka då vi åker till Gotland, men efter det måste vi planera in något! Det var ju alldelles för länge sen nu! Jag kommer gärna och hälsar på dig!



Vi få höras lite längre fram! Hoppas ni får en fortsatt bra vecka! =)



Kraam!

Postat av: Veronica

sv; nämen? vad säger du? gud nu vart jag glad över att kunna inspirera någon :) Va kul!! Jag ska definitivt börja med cambridge igen när barnet är fött! herremin skapare vad jag har lagt på mig ;s ih! Men tack för kommentaren! <3

2010-07-30 @ 09:07:19
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: Marit

Hej gumman!



Ja, det är superbra att sälja på Tradera! Kan tänka mig att barnkläder är perfekt att sälja också, väger ju ingenting heller. Jag ska skaffa mig en hushållsvåg för att hålla koll på porto och så. Just nu har jag chansat lite på frakten, men man kan säga linnen/t-shirts ca 24kr, klänning 36 kr, tröja 48 kr och lite så. Jag slår bara in i papper så det blir ett platt paket och skickar som brev. Men det måste vara platt så det går in i brevinkastet. Riktigt kul faktiskt att sälja! =) Att köpa också iof! ;) hihi!



Hoppas ni haft en bra helg! =)

Kramisar!

2010-08-01 @ 21:52:38
URL: http://mysweethome.blogg.se/thehavenofelves

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback