Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...=)

Ahhhh... Jag älskar att ha semester, hade nästan glömt hur det känns, men tro mig. Det är underbart!

Vi kom upp hit igår eftermiddag, vi lekte lite med Selma, men tog det mestadels lugnt. Då hon hade somnat spelade vi Yatzy (är det stugsemester så är det) Sen gick vi och lade oss ganska så tidigt, vilket var tur för Selma tyckte att det skulle vara tidig uppstigning imorse. Hela familjen tog en långpromenad upp för berget här bakom, har aldrig sett naturen här utan snö och har bara varit här i skidåkningssyfte. Väldigt väldigt vackert är det här uppe. Efter det gick vi hem och lekte lite och drack kaffe. Sen tog jag och Selma en förmiddagsnap, (klockan 10 =) Ken tvättade bilen för hand och var mäkta nöjd med sig själv.

Då vi vaknade åt vi lunch och sedan gick vi till Rovdjursparken där vi spenderade ca två timmar tror jag. Tog lite bilder men de blir inte så bra eftersom det är stängsel framför och min kamera gärna sätter det i fokus, men allt som allt är jag väldigt glad att det var stängsel överallt, speciellt vid tigrarna, de såg inte helt snälla ut...


Efter det gick vi tillbaka hem och käkade ett mellanmål och begav oss ner till Orsa, där åt vi glass på en uteservering och tittade runt lite i staden och tro mig det går ganska fort =) Ikväll kommer Mamma och Pappa hit och vi ska laga middag till dess att de kommer fram sen får vi se om det blir nå sällskapsspel ikväll, beror väl på hur trötta de är.

Imorgon blir det Orsayra, tror inte jag kommer delta, men dock ska jag titta på, vi tänkte även hinna med att ta oss till Mora och även att bada om det är passande väder, dalarnas riviera ligger ju här (Jo, det är sant, det kallas så... =) kilometerlånga stränder står det att det ska vara, har aldrig varit där så vi får väl se...


Selma som äter majspuffar... =) Hon lägger nämligen ner ansiktet på bordet och gosar med dem.. Sötnosan..


Blogg.se knasar så jag kan inte ladda upp fler bilder, får göra det ngn dag framöver här istället. Ha det nu underbart allsammans!

(ringde nämligen mamma och pappa och de är här om en kvart-laga mat tillsammans med Ken i superfart står nu på schemat...)



Kommentarer
Postat av: Mia

Va härligt med semester med familjen..!

Va söt hon är lilla Selma,precis som mor sin:)Hoppas ni mår bra och att vi snart syns igen!många kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback