Fan Fan Fan FAN!

Jävla helvetes jävlar. Ibland är det skönt att svära.. vill ni ha ett exempel på när?
Jo tex när man kommer hem och det droppar vattnet från taket och man har en alldeles underbar jävla vattenskada.

Jag som har tyckt att det varit så skönt att vi nästan har varit klara, men nu är vi tillbaka hur många steg som helst..

Vi var hos Jonte och Elin på middag och när vi kom hem lite närmare klockan två sådär så ser jag två stora vattenpölar i hallen och att vattnet kommer från taket. Över hallen har vi en altan, går upp och tittar där, vi kan se att i fönsterfodret har det spruckit ut av att det rinner vatten, så hela ytterväggen är antagligen också fylld med vatten. Jag brukar inte gnälla på vädret för det är lite emot mina principer att lägga ner massor av energi på ngt man inte kan förändra. Men idag gör jag ett undantag. Jävla skitsnö.

Vi har funderat på att bygga ett rum där altanen är, och måste vi ända hålla på och riva och sådär så känns det ju bättre att göra det på en gång, men. (alltid ett men) då måste man ju först ansöka om bygglov, det kan ta mellan 3-6 månader att fixa. Jag tycker att kommungubbar känns som ett mycket byråkratiskt folkslag som säkert följer såna tidsangivelser och inte hastar i onödan.. Måste ringa på måndag morgon och Hoppas hoppas hoppas att de kan göra ett undantag och få till det fortare. Dock är det massa rappakalja som ska med i en sån ansökan, de lär vara exakta planritningar m.m

Det här kom verkligen olägligt, som om en vattenskada skulle kunna komma lägligt. Hoppas vi har en bra försäkring.

Återigen. Faaaan. och godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback