Andas...

Är helt klart underskattat.

Har egentligen inte så mycket att skriva om, gillar dock inte att mitt senaste inlägg ska vara ett sånt negativt inlägg, så just nu får ni en uppdatering om egentligen ingenting..

Idag var jag och Elin in till Sala för att prata med cambridgekonsulter. Så på torsdag så ska jag börja ren kur vilket innebär tre soppor eller shakes om dagen. Hoppas verkligen att de smakar okej, jag tror att det är enda chansen för mig att lyckas. Så hoppas hoppas hoppas. Vill så gärna gå ner de här tio kg och speciellt innan Selmas 1-årsdag då ska jag vara i någorlunda form, det är mitt mål i varje fall. Gärna innan det också såklart. Men jag hörde någonstans att efter 1 år har man inget att skylla på längre. Innan det så har graviditeten fortfarande påverkat och påverkar.

Imorgon blir det mammaträff hos Johanna i Heby, ska bli roligt att träffa alla mammor och bebisar igen. Var ju ett tag sen sist och de utvecklas ju så mycket och så fort. Ska bli roligt att se hur bebisarna är mot varandra nu. Dock blir det drygt framöver med dessa träffar eftersom vi äter lunch. Hur roligt är det då att själv sitta där med en shake och se alla de andra äta? Rätt värdelöst skulle jag tro. Samtidigt är det ju inte för alltid och vill man vara fin får man lida pin.. Så sa mamma jämt när man var liten och hon höll på med håret för jag var så håröm och tyckte jämt att hon var så hårdhänt..

Har varit på yogan idag. Jag älskar yogan, den är underbar.

Nej om jag skulle ta och surfa runt en liten stund till och sen hoppa i badet kanske. Har som mål att komma i säng före kl tolv..

Det här var väl ett spännande och givande inlägg?

Ha en skön dag/kväll/natt!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ett år!! Jag har hört av en (som jag tror vet vad hon pratar om) att det tar NIO år för kroppen att återhämta sig efter graviditet och förlossning!!!

Man ska kanske inte ha så höga krav på sig... :)

2010-02-10 @ 11:37:05
Postat av: Jenny

Ja, men det jag hörde handlade om vikten, att i ett år kan man skylla på det och sen inte längre... Har både hört och läst det i tidningar.. Dock tror jag att det tar sju år innan man beräknas som förstföderska igen.. Det är ju mycket i kroppen som inte kommer att bli som det var innan.. =)

Nej, man borde inte ha så höga krav på sig själv, man borde vara nöjd som man är, fast då skulle man samtidigt inte utvecklas alls heller så en viss strävan kanske är bra? Dock lite lagom sådär, men jag har svårt att vara lite lagom. Det är inte min grej =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback