´ZZzz

Shit vad jag är trött. Visst är det en härlig början på ett inlägg?
Selma har faktiskt sovit mycket bättre ett tag nu och i morse fick vi sova till halv sju, det tackar vi för... =)  Det kan jag ärligt säga att för lite drygt ett år sedan hade jag inte uppskattat att gå upp då =) 

Imorgon är det mammaträff med Malin och Tessan, det är rätt skönt att åka iväg och göra ngt, går rätt fort att fördriva en dag då och Selma tycker att det är lite roligare. Hon blir bara roligare och roligare hon (och med det kommer jobbigare och jobbigare också...=) Hon förstår så otroligt mycket nu och man kan kommunicera på ett annat vis med henne, lite tal börjar komma också... Oj är hennes favorituttryck för tillfället, oj om hon ramlar, oj om ngt låter högt och oj om hon tappar ngt. Sen är det mamma, pappa, tack, tittut, vovve, hej och sådana ord. Idag härmade hon mig när jag frågade om hon var hungrig, hos sa typ ungri och gick mot sin stol vid bordet...Häftig känsla kan jag säga.  Lilla skruttan. Sen har hon suttit och plockat i klossar i hinken idag, ni vet  runda, fyrkantiga, trekantiga och stjärnformade hål. Riktigt duktig är hon.
Dock har hon inget som helst tålamod (Vem kan hon ha fått det ifrån?) och fungerar det inte direkt blir hon galen och kastar de där jäkla klossarna åt h...te
Vid ett tillfälle hade hon med våld pressat ner en stjärnformad kloss i det runda hålet. Det ska inte gå att ens få ner den där, men den fastnade halvvägs.

Jag ska avsluta den här kvällen med att ta ett bad och sedan komma i säng tidigt. Har varit så irriterad idag och det har med Telia att göra... (På tal om tålamodsprövande grejer) Satt 20 minuter i kö, fick veta att jag skulle prata med en annan och han kopplade mig, fick då sitta 30 minuter i kö, fick då veta att jag skulle prata med den första jag pratade med och kopplades om återigen fick då vänta i 20 minuter till. Jag hatar Telia. Nu har jag äntligen sagt upp det sista jag hade hos dem... Sist jag tjaffsade med dem fick jag en egen kontaktperson där. Hon var riktigt  bra att prata med och till henne fick man ett direktnr synd att jag inte har kvar det. Nu ska jag aldrig ha dem när det gäller ngt mer någonsin.

Efter det ringde jag Försäkringskassan det första jag hörde är att "din plats i kön är 372" Tänkte bara lägga mig ner och dö i det läget MEN sen tillade rösten " Vill du att vi ringer upp dig när det är din tur?" Vilket otroligt bra system. Det spar mig både pengar och tid. Underbart. Efter mitt härliga möte med Telias jävla kösystem så kunde jag inte annat än att bara älska försäkringskassan trots deras tidigare tabbar... Underbart!

Nej nu ska jag ta och kolla om det finns ngt varmvatten och unna mig ett välförtjänt bad. Sov gott!

Kommentarer
Postat av: elin

Jag längtar efter er! Jag får lite panik över att vi inte kommer ses förrän på söndag och då längtar jag redan, trots att vi sågs i förrgår.. usch. Men du, hoppas ni får en ypperlig resa till e-tuna! =) Njut! PUSS

2010-08-03 @ 08:31:55
Postat av: Jenny

Sötnosan, träffade din lillasyster och pappa idag på månsan, glömde dock tacka henne för hårspännena och kom på det sen...

Om vi villar bort oss i staden så ringer jag dig.. =) Saknar dig med raring, men vi ses på söndag! Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback