Så sällan jag uppdaterar

Selma har varit sjuk i veckan vilket har resulterat i att vi har varit mestadels hemma, ngt som jag tycker är rätt tråkigt, Någon dag är skönt, men fyra dagar i sträck-lite för länge. Femte dagen idag för den delen. Dels så ska man roa Selma och dagarna känns som att de bara är en radda rutiner. Nej, jag gillar vårt "vanliga" liv mer, de som består utav mammaträffar och luncher. Selma får se ngt nytt då och jag med =). Men hon verkar otroligt pigg idag så nästa vecka är vi nog back on track. 

Idag har jag suttit och tittat på lite billiga weekendpaket i Sverige. Är rätt sugen på att åka iväg på bara två nätter jag, Ken och Selma, Vore roligt och skönt. Ken jobbar ju dygnet runt för tillfället så jag ser honom knappt, igår kom han hem efter att jag hade somnat och idag åkte han direkt efter frukost. Får ju känna på hur livet som ensamstående skulle vara i varje fall =)  Kanske ska planera in ngn liten kortweekend i maj någon gång. Kollar man priserna så behöver det inte bli så dyrt, runt tre tusen med frukost, middag, boende och bensin dit. 

Nu ska jag leka järnet med Selma en halvtimme för sen är det dags för kvällsrutiner (rutiner som sagt). Tina skulle hyra ngn film och komma hit, ovetandes om att jag kör en kortare cambridgediet igen frågade hon om hon skulle köpa med godis, och shit vad gott det hade varit, men icke. Hon skulle köpa med som hon kunde äta dock. Jag får väl riktigt njuta av min shake jag... Men det är ju för en god sak... =) 

Jag tror att jag ska köra tills onsdag, då ska jag gå på kombinerad kur, äta ett mål och köra cambridge två. För nästa lördag vill jag kunna äta för då ska jag göra ngt riktigt roligt. Ngt jag inte kan skriva om här, men ni ska få bildbevis på vad jag haft för mig lite senare, kanske i varje fall =) 

Nej nu är det Selmatime som gäller..  Ha en härlig helg allesammans!  

Kommentarer
Postat av: Anette

hej fin blogg,allt bra ? trevlig helg

Postat av: Marit

Hej sötmos!



Hoppas ni mår bra hela familjen! Läste att Selma varit sjuk, hoppas hon mår bättre nu!



Tack! =) De är faktiskt supergoda! ;) men det är lite farligt för de tar slut fort, men man kan ju bjuda bort dem. Hihi!

De är verkligen jätteenkla att göra också, så jag brukar slänga ihop en sats om det ska komma folk.



Kladdkakemuffins 12 st



100 gr margarin

2 ägg

1 ½ tsk vaniljsocker

2 ½ dl socker

1 krm salt

4 msk kakao

2 dl mjöl

½ tsk bakpulver



1, sätt ugnen på 200 grader

2, smält margarin och låt svalna

3, vispa ägg och socker pösigt.

4, Blanda de torra ingredienserna i en skål och rör ner dem + margarinet i äggsmeten.

5, häll i muffinsformar och grädda 10-11 minuter



Klart!



Hoppas de blir bra! =)

Ha en fortsatt bra vecka gumman!



Kramisar!

2010-04-12 @ 20:24:32
URL: http://mysweethome.blogg.se/thehavenofelves
Postat av: Marit

Åh, med grädde och hallon skulle det vara gott... Man kan ju vispa lite lättcreamfraiche i stället för grädde så blir det inte så sött, och inte så fett. ;)



De brukar bli perfekta efter 10 min tycker jag, men man kan justera tiden efter storleken på formarna, ju större formar desto längre tid. Man vill ju inte att de ska bli för smetiga innuti.



Hoppas ni får en fortsatt härlig vecka! =)



Massa kramar!

2010-04-13 @ 20:05:47
URL: http://mysweethome.blogg.se/thehavenofelves

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback