Säljes, köpes bytes

Igår sålde jag bilen, idag kommer jag förhoppningsvis att köpa en ny bil, om den går bra. Den ser hur fin och fräsch ut som helst och det verkar vara en riktigt ordentlig ägare... Ken är också på väg hem från Gävle med en släpvagn som vi hittade på blocket igår. Det är verkligen på tiden och var väl egentligen på tiden för längesen, vi lånar alltid vagn eller lastbil eller pappas cheva när det ska göras ngt. Och här ska det göras ngt ganska ofta...

Så idag blir det en tur till Eskilstuna och provköra bil, sen ska jag titta lite i västerås när man ändå åker förbi där.
Selma ligger för tillfället i vaggan och röjer med de små figurerna som hänger där, hon pratar och slår på dem...  Hon har sovit hur dåligt som helst i två nätter och jag har fått mjölkstockning igen, så jäkla drygt, hade feber igår, men idag känns det bättre... Hoppas att det går över helt och aldrig mer kommer tillbaka nu. Hoppas hoppas hoppas...

Jag försökte sy gardiner i förrgår, det enda det resulterade i var att jag blev riktigt frustrerad ( ni vet en sån där blandning av ledsen och arg samtidigt... )  Och att jag sydda två fula sneda kappor... Sen gav jag upp. Ringde Elin, och en pärla som hon är så kommer hon på måndag och hjälper mig.. Helt perfekt...

Igår var vi en tur till Ikea, vilket resulterade i en skohylla i hallen (skönt att slippa lyfta på alla skor när man dammsuger...) även krokar innan för dörren. Vi köpte en vit bokhylla till lillans rum.. 600 kr kostade den.. IKEA är verkligen guld!


Nu ska jag göra mig i ordning så att jag är klar när Ken kommer hem för då blir det nog till att åka direkt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback