Jag är så nöjd, glad och tacksam

Palindrom som man inte tänker på... "ni talar bra latin"... Har aldrig tänkt på det. girig och naturrutan också sånt jag aldrig tänkt på.. De enda jag tänker på när jag hör det är anna och ola salo.. Men tänk vad man lär sig.. racecar är också ett sånt..  Spännande ämne va?

Idag har vi varit på kyrkis, är en sångpedagog (musikpedagog?) som kommer dit en gång i veckan och sjunger sånger som är lämpade för små barn. Selma älskade det verkligen, hon satt med stora ögon och tittade på och sjöng med. lilla snuttan, hon är så otroligt söt. Är så otroligt tacksam och glad att jag får uppleva alla hennes framsteg och alla små händelser. Allt är så underbart roligt. Men från och med nu så blir det till att försöka ta sig dit varje tisdag och lyssna, sjunga och klappa händerna.

Hon har ju börjat äta ganska mycket mat nu. Hon verkar dock ha ärvt Kens mod att smaka nya saker. Vilket innebär inte alls. Först åt vi potatis, det gick bra, sen palsternacka, även det gick bra. Sen var det dags för banan, och det var sådär. Efter det åt vi gröt Det tyckte hon var supergott, sedan var det dags för banangröt och det var även det supergott. Men här tog det liksom slut. Sen testade vi med morotsdryck, hur äckligt som helst såg hon ut att tycka. Och vatten smakar suspekt och konstigt (Om man tolkar hennes ansiktsuttryck.) Efter det var det potatis och majspuré, också äckligt. Päronpuré, vilket jag gav henne för jag verkligen ville att hon skulle få ngt gott, Det tyckte hon inte heller om. Idag fick hon plommon, men gissa...även det äckligt.

Men som sagt, det kanske bara är ovana, vi får väl testa vidare och nöta in dessa nya smaker. Men hon är rätt söt när hon inte tycker det är gott, skrynklar ihop hela sitt lilla ansikte i grimaser... Sötnos.

Efter kyrkis gick vi hem till Johanna där fick jag gå igenom alla Majas urväxta kläder och tro mig, jag kom hem med tre banankartonger.. Så nu har hon kläder fram tills hon är två år. =)

Selma kör yogaställningen "happy baby" eller dead bug som den också kallas, men jag föredrar det första namnet, för er som inte yogar kan jag berätta att det är när man ligger på rygg och håller i sina egna stortår. Medan hon gör det, pratar hon även med sig själv. (tre oktaver högre än normala människor samtalar =)


            
              happy baby                           eller                          dead bug?

Nu ska jag ta det rätt lugnt ikväll tror jag. Känner mig rätt trött faktiskt, känns som om det är fullt upp mest hela tiden. På lördag kommer Patrik, Julia, Maran och Jessica hit. Så då blir det middag och poker. Ska bli riktigt roligt.
Synd bara att vi rivit ur rummet där uppe, är ju saker överallt och maran har inte varit här på så länge så han vill nog säkert titta hur vi renoverat där uppe. Mitt i allt kaos, men sånt är livet. De håller på att renovera ett jättefint hus i Sigtuna så de vet ju hur det är.

Jag är riktigt nöjd med livet just nu, Min underbara familj, släkt och vänner och allt runt omkring mig. (I stort sett)

Tack!

gava.jpg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback