Ambivalent...

Ta vaccinet, inte ta vaccinet, ta vaccinet, inte ta vaccinet.. Sådär håller jag på..

Finns ju både fördelar och nackdelar oavsett vad man väljer och jag kan inte riktigt bestämma mig för hur jag ska välja...

Såg någonstans att inkubationstiden kunde vara 10 dagar och då kan man ju smitta och bli smittad hur som helst utan att ha en aning om det...

Men fy vad  jobbigt det är att inte ha bestämt sig. Vore lättare om det antingen redan var gjort eller att vaccinet var helt slut och det inte fanns en möjlighet...

Man vill ju skydda Selma, för egen del har jag inte varit speciellt orolig, men för hennes skull...  Men samtidigt är det ju så att där jag är där är hon, om jag vaccinerar mig så är jag bara skyddad till 80 % och de vet inte hur stort skyddet blir för henne, de tror att hon blir lite skyddad.. Men allt känns ganska osäkert, de vet inte så mycket när man frågar tycker jag..

Dock när man läser om dess biverkningar på fass så verkar det ju inte så jäkla farligt.. Men, läkemedelsverket har ju nu börjat samla in mer info om biverkningar så det känns ju som om listan på fass kanske inte är fullständig..

Samtidigt om jag tar det och ammar henne och det visar sig om några år att hon utvecklar någon sjukdom eller så, så skulle man ju verkligen ångra sig...

Som sagt ambivalent så det heter duga...
Vill inte tänka på det överhuvudtaget.

Såna här ggr är internet ganska värdelöst, för det är svårt att hitta information som känns saklig och relevant samt byggda på fakta, man hittar de mest fantastiska konspirationsteorierna och länkar till mer eller mindre galna läkare och vetenskapsmän... Drygt.
 
Idag var det bebisträff här, mycket trevligt och snart ska jag ge mig iväg till Heby på trerätters middag hos Tina, inte helt fel.  Är riktigt hungrig faktiskt.

Om någon känner att de är otroligt insatta i ämnet så kan ni väl lämna en kommentar? 
För om ni inte har märkt det en så velar jag otroligt,  Har skjutit upp beslutet och tänkt att media överdriver så himla mycket och att detta inte är värre än en vanlig influensa och för den har jag ju aldrig vaccinerat mig, men då har jag ju heller inte haft Selma...

Nej nu ska jag ta och fixa till mig lite innan jag ska åka..
Ha en härlig Greys anatomy-kväll! 

Kommentarer
Postat av: sara

Ta vaccinet/ Blivande SSK sara:)

2009-11-05 @ 19:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback