Saker att irritera sig på...

Jag har aldrig gillat alex schulman, har bara tyckt att det är uppmärksamhet på att vara elak och säga det man tycker exakt hela tiden utan att tänka på om det sårar någon... Det samma gäller för Katrin...  Men jag läste faktiskt en krönika av honom idag, klistrar in valda delar av den under så att ni kan läsa... Min reaktion var, shit, tänk vad otroligt mycket hos andra människor man kan irritera sig på... Förstår ni vad mycket energi man gör av med på onödiga saker, men jag tror de flesta av oss är ganska lika i detta avseende, även om jag aldrig någonsin har sett någon skriva ner en sån gigantisk lista....
Själv stör jag mig på när människor inte kan komma till sak, när de ska linda in allting och tänka så länge medan de pratar.. en egenskap jag inte har själv och det kanske är därför jag stör mig på det, kanske skulle jag må bra av att tänka och prata långsammare, men shit så drygt och tråkigt det är att lyssna... Likaså på de som fördummar en genom att i detalj förklara alla saker de säger och ord de använder.... Usch nu är jag inte bättre än Alex själv, men jag kopierar lite här så får ni se vad otroligt mycket saker ni kan plocka av och sedan irritera er på.... 



"Men innan jag ger mig hän fullständigt, tillåt mig att ge mig på en slutgiltig uppgörelse. Låt mig en gång för alla berätta för er vilken typ av människor som jag helt enkelt inte klarar av:

Folk som ombeds att berätta något och som omedelbart säger "Jag skulle kunna berätta, men då måste jag döda dig". Folk som säger "örongodis" om musik eller "ögongodis" om saker som de tycker är vackra. Folk som säger "messerschmitt" i stället för "besserwisser". Folk som karakteriserar sin egen humor som "sjuk". Folk som kallar sin flickvän för "regeringen".

Folk som kallar sovrummet för "skjutbanan". Folk som härmar Borat. Folk som går på nattklubb och dansar den där "under ytan"-dansen från Pulp Fiction. Folk som läser Kay Pollaks böcker om att "välja glädje" och säger att det förändrat deras liv. Folk som plötsligt får migrän. Folk som säger "det ena med det fjärde." Folk som svarar med sitt namn i telefon och lägger till: "...mitt i maten".

Folk som tycker att det är en DÖDSSYND att dricka kaffe latte efter klockan tre. Helvete, låt mig dricka kaffe när jag vill. Jag dricker latte vid midnatt om det passar mig! Folk som säger "slå en pling" när de talar om att telefonera. Folk som låter, utstöter kroppsljud i bastun. Herregud, ni kan väl hålla käft där inne? Folk som tycker att Designtorget gör så "fiffiga" saker.

Folk som kommer med statistik om flygsäkerhet när de träffar en flygrädd människa. Har de inte fattat någonting? Ja, VI VET att det är "farligare att gå över gatan än att flyga", men vi är rädda ändå, okej?  

Folk som går klädda i Burberry-rutor. Folk som är vegetarianer. Men framför allt: människor som är vegetarianer och som blir bjudna på middag och inför middagen ringer värden och VARSKOR om denna vegetarianism för att kontrollera att det inte blir något kött serverat.

Folk som ombeds berätta vilka dåliga egenskaper de har och säger saker av typen: "Jag är FÖR noggrann. Jag är FÖR målinriktad." Folk som tappar något och säger: "Jag lägger den där så länge." Folk som blundar när de spelar gitarr. Okej att Eric Clapton blundar om han vill när han spelar (det gör han visserligen inte), men jag klarar inte av att se nån hobbygitarrist sitta och spela ett solo och blunda. Folk som skryter med att de "tittar mer och mer på TV8".

Folk, ofta artister, som nått framgång, som dillar om "den svenska jantelagen" när de blir kritiserade. Folk överlag som använder ordet "jantelagen". Folk som samlar poäng på Eurobonus och TALAR OM DET. Folk som envisas med att påstå det är "töntigt" med vita tubsockor. Låt folk ha tubsockor om de vill, för guds skull!

Folk som matsnobbigt föraktar folk för att de tar ketchup till finare mat. Ketchup är sött och ibland kan det vara gott med söt smak till mat, era idioter! Folk som kallar andra människor för "grabben" trots att de är jämgamla med varandra. Folk som kallar mig eller andra för "gubben".

Folk som på allvar påstår att bögar har bättre smak än heterosexuella. Folk som påstår sig älska kaffe och som går omvägar till sitt favoritcafé där "den bästa bönan finns". Folk som skryter i efterhand när de vinner TP. "



Hahaha, visst är några saker lite igenkännande? Shit jag måste verkligen ha mina hormoner i oordning när jag kan hålla med Alex Schulman... men men så kanske det är.   Ni kan ju komma med förslag så kan vi ju utveckla den här listan...

Idag har jag hittills städat lite på vår övervåning, väntar på att Ken ska komma hem så vi kan riva det sista av golvet i hallen och sedan börja skruva byggplyfa....   Har även beställt lite böcker idag, bl.a. Kay pollacks att välja glädje... Får väl se om jag kan säga att den förändrade mitt liv.. =)

Jag skulle verkligen vilja dekorera om mitt hus, synd att allt är så dyrt och att jag ändrar vad jag tycker är fint hela tiden... Men men... På återseende.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback