Det är en värdslig sak

Usch, såg när jag loggade in att magtröjan är inne igen... Why?


Tänkte att jag skulle dela med mig av ett citat som borde ligga högt på en topplista, jag tror att det kommer från Bert Karlsson...

"Han är ju inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker."

haha, den passar in på många... =) 

Igår hade jag och Ken renoveringmaraton, vi slet ut det sista av golvet i hallen som var kvar och bar bort alla saker som stod där, sedan sågade och skruvade vi byggplyfa, så idag ska vi bygga igen  det gamla dörrhålet till datarummet och skruva den sista gipsen...  Kommer bli mycket bra när det är färdigt...

I veckan har jag lagom med saker inplanerade så det känns riktigt riktigt bra faktiskt... Lunch med Johanna, lönesamtal och barnmorskebesök...bl.a.

Ska dela med mig ett kort på min lilla katt, slagskämpe nr ett. Ni vet att man säger att det är bra att en katt får en kull innan man kastrerar den... Det gäller verkligen bara på honor.  Min hankatt, som fick bli pappa till två kullar innan vi kastrerade honom har inte fattat grejen så han är fortfarande ute och slåss med andra hannar...


Vackert va?
Här har jag ändå försökt att göra rent, trots vilda protester från honom... Men då han kom hem var hans vänstra öga helt stängt så jag fick ju bända upp det för att se att han överhuvudtaget hade ngt öga kvar.... Dumma dumma katt...
Ken är helt fascinerad över att han slåss. Och visst det är lite dr Jekyll och mr Hyde, för först är han ju hemma och är världens gosigaste katt och snäll mot de andra katterna och så, så går han ut på natten och slåss tills han blir helt blodig... Men som sagt, jag tror inte riktigt att han har fattat att han är kastrerad...Kanske inser han det snart...

Här kan ni få en bild av gårdagens slit...



Nej nu ska jag ta tag i det där och skruva lite gips...  Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback