Äta bör man, annars...går man ner i vikt? (jag har nämligen ingen aning...)

Idag var det lunch hos Johanna, sjukligt gott var det... Där satt vi två gravida och åt lunch, det passar sig liksom att äta när man är gravid, känns som det är det man ska göra. Sedan lagade jag själv carbonara till middag och åt lika mycket igen.. Bara idag har jag nog gått upp flera kg i vikt...  =)

Annars så har jag letat efter tapeter idag. Har hittat riktigt bra tapeter så nu ska jag bara hinna få lite hjälp av mamma så blir nog det här hur bra som helst... =)

Var hos barnmorskan idag också och hon är nästan helt säker på att det är huvudet som ligger neråt.. Detta känns mycket mycket bra att höra.. Dock hade jag  oturen att slå på trean idag då sjukhuset var. Där visade de en förlossning... Och ni vet när man tittar fast man liksom känner att man inte borde.. Då barnmorskan t.ex. säger såna saker som att hon känner med den som föder för att hon var helt chockad av smärtan då hon födde så att hon trodde att hon skulle dö..
Det känns ju lite sådär måste jag säga...

Nu kom Xerox precis hit och tyckte att vi skulle ta tag i att kvällskissa och gå och lägga oss. Detta visade han mycket tydligt med att visa upp två av jordens största valpigaste ögon tillsammans med ett ynkligt litet gnäll, för att sedan sjunka ihop vid mina fötter med en stor suck. Tänk vad tydligt djur kan förmedla saker och detta utan ord...   Så detta står på schemat nu. Imorgon ska beställas tapeter och städas i sovrummet.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback