Tulpaner åt folket.

http://www.youtube.com/watch?v=D68ymfjpw98

Gå in och lyssna på den här så blir plötsligt hela dagen lite bättre... ( i varje fall för mig... )
så fort jag får tid (vilket man kan tycka att jag borde ha...) så ska jag verkligen försöka lära mig den här... Innan påsk är ett mål, men det återstår att se, jag har fullt upp mest hela tiden faktiskt... Idag är mamma hemma och målar det sista vita hos oss och jag har sovit här i två nätter nu, blir sista i natt... Eller egentligen är sova ett ganska stort ord, vridit och vänt på mig och haft ont i ryggen har jag gjort här i två nätter...

Idag står lunch med Elin, tapetvånda på järnboden och ett litet gravidyogapass på agendan... Måste nästan beställa tapet idag, eller tidigt i början på nästa vecka.. Det är bland det svåraste jag vet.. Den ska ju dels vara praktisk eftersom Xerox gärna dreglar ner tapeterna, och då vill man ju att det ska gå att torka av. Den måste vara lite kraftigare så att inte det dåliga underlaget syns igenom, sen vill jag ju att den ska vara snygg samtidigt som jag inte vill att det ska vara ngt jag tröttnar på i första laget, Speciellt inte i trappen eftersom det inte är lättaste stället att tapetsera om på...  Klurigt det där... Sen blir hallen uppe mitt och mammas nästa projekt tänkte jag.. Hoppas mamma tänker likadant... =)

Där uppe funderar jag på att kanske eventuellt ha en fototapet.. Men jag vet inte.. .Beslutsångest i såna här situationer är mitt signum... =) Jaja, det beslutet behöver jag ju inte ta förrän golvet där uppe är utrivet, tapeterna nere, sista gipsen uppe, det ska spacklas och slipas och nytt golv ska läggas... Med andra ord.. Jag har gott om tid på mig med den tapeten..

Igår skulle jag ta på mig skärp och det gick inte ens runt mig... alltså då sätter man ändå skärpet liksom under magen... Vägde mig hos mamma igår.. Tio kg har jag gått upp... Nu får det liksom vara nog, eller i varje fall avstanna och gå långsammare... =) 

Sen har jag fått foglossning eller vad det nu är, ska till barnmorskan imorgon.. Så jäkla värdelöst.. Jag tänker dock ignorera faktum tills det inte går längre... =) Dra ner på tempot är inte riktigt min grej...

Jag och Jenny var in till Västerås igår och hon hade lite barnvagns och bilbarnsstolsträning med mig.. Mycket mycket användbart... Jenny är så sjukligt tuff, borde verkligen ta efter hennes beteende, jag är lite mesig när det gäller att säga ifrån.. Och ändå gör hon det på ett så snällt och glatt sätt.. som sagt ngt att härma och ta efter.. 

Shit om två dagar fyller jag 25, och Ken fyller 30 om två veckor.. Vi borde ju räknas som vuxna nu ju, men det känns inte som om man borde räknas som det.. 

Nej nu ska jag förära blocket med ett besök... spännande va? 
Först, favorit i repris...  

Sitter säkert: Alla mina vänner
Hänger löst: Intrigmänniskor och ombytliga människor som man aldrig vet var man har...


Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Marit

Grattis i förskott sötmos!! Bäst jag grattar på en gång innan jag glömmer bort det! =)



Hoppas allt är bra och att du får en fin födelsedag på lördag!



Kramar! /Marit


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback