%#"!!!!`%¤#Biltema!

Avsaknad av pengar... Redan innan denna månad börjar kommer de att vara slut, det känns sådär om jag ska vara riktigt ärlig faktiskt.. Men allt brukar ju på ngt magiskt vis ändå lösa sig så vi hoppas på det...

Min bil har en stor skuld i detta problem då den inte gick igenom besiktningen och då jag sedan besiktade om bara det hade en annan grej blivit fel, detta sköt jag upp så pass länge att jag fick körförbud och nu lämnade jag in den till verkstad, fick då veta att det nya oket som jag köpt från biltema inte fungerade och att det var därför som jag ej fått bilen igenom besiktningen samt fått körförbud... Okej, åkte till biltema och gick fram till hjälpdisken där det stod två anställda som inte hade ngt bättre för sig än att stå och prata med varandra. Bad en av dem om hjälp och förtydligade verkligen att det måste bli rätt då jag omedelbums skulle åka och lämna bromsoket till verkstaden... Den lata anställda slog i katalogen efter att jag sagt vilken bil och modell jag hade sedan tog han en post it och skrev ner artikelnr på samtidigt som han pekade tre hyllor längre ner, säg 15 m...(max..)  Jag frågade om han inte kunde följa med så att det verkligen helt säkert blev rätt.. Och jodå, han följde med mig ner och plockade fram den, jag jämförde den mot hans post it och serienr där och extrafrågade om han var säker på att det blev rätt nu... Jooodå, han var helt övertygad, åker mina 3,5 mil tillbaka till Sala lämnar in oket, som visar sig vara FEL! så det första oket var trasigt och det andra var fel... Underbart, han på verkstaden frågar om han ska beställa ett ok istället, och jag tänker att det är lika bra, dock kommer det kosta närmare 2000 kr... Och det är ju lite skillnad mot biltemas 700 kr. Men jag antar att man får vad man betalar för och att detta borde vara en viktig lärdom för livet... 
'Om man tänker såhär 2 ok  gånger 700 kr, + besiktning 300, plus ombesiktning 200 + verkstadsavgift som jag inte vet vad den kommer att landa på..( Ken bytte oken första gången...)    Plus att på biltema får man inte lämna in de ok som satt på, det kan man göra på mekonomen och få pengar för dem...  Så jag skulle tro att det blivit oerhört mycket billigare, smidigare och mer tidsbesparande att ha köpt riktiga grejer på en gång.. Om man räknar in biltemaresorna också.. Ska ju dock åka tillbaka dit och reklamera oken...  Och om det nu skulle vara stor skillnad på oken och dess kvalitet så kanske bilprovningen kan slå ner på ojämn bromsverkan igen och då börjar ju karusellen om... Jag bara älskar bilar. =)

Sådär, mycket positivt och upplyftande..  Just nu är mamma hemma och målar det som förhoppningsvis blir det sista i trappen, återstår att se... Vi har börjat att tapetsera dock så är det så långa våder (strax över 4 m)  och underlaget är så dåligt.. masonitskiva.. Egentligen skulle man nog lagt ner mer tid och gipsat och så, men det får bli nästa gång vi gör om den där passagen, nu vill jag bara att det ska bli klart även om resultatet är långt ifrån klockrent..  Är så otroligt tacksam att mamma ställer upp och hjälper till, det är riktigt prima och det går bra mycket fortare om man är två...

Nej om jag skulle försöka gå ner och tända i deras panna då kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback