Ekonomi grundkurs...

Igår var det besök i Sigtuna..Otroligt god mat som vanligt och sen lite härligt pokerspel efter det... Skön kväll med sköna människor..

Idag har jag hittils bara tagit det otroligt lugnt, beställt jeans från en webshop... Saknar att ha jeans, och allt som man kan ha till...  Hoppas att leveransen går fort...

Just nu håller jag på att räkna spartips.. Ska gå ner till 80 procent av min grundlön nu vilket kanske resulterar i 60 procent av min vanliga lön... Och jag har aldrig haft några pengar kvar ens då... Så här lär det kapas utgifter... De första som drabbas blir djuren... På att byta foder kan jag spara runt 1000 kr i månaden... Inte helt fel....  Hoppas att Xerox tycker lika bra om den nya maten bara... Katterna får gärna tycka lite mindre om maten.. De är överviktiga hela högen och sista två gångerna har jag köpt tio kg lightmat för närmare 700 kr.... Denna gång köpte jag 15 kg för 380 kr... Så här sparas det...  Plus att om inte de går ner lite i vikt av lightmaten kanske de gör det naturligt nu, för jag antar att denna mat inte kommer smaka lika gott.... Men vad vet jag... Jag har inte provat...

I övrigt så drabbas jag.... Måste gå ur mina bok och filmklubbar som jag är med i... Det blir ju en onödig kostnad på typ 500 kr i månaden... Ska nog göra det på direkten tror jag...

Tänkte handla på mig massor av böcker på februarirean så har jag så att jag klarar mig sen... Kommer ju bli en hel del tid att läsa på...

Och när det gäller min egna lilla snickarverksamhet får det bli golv från ikea och sen återanvända de lister som redan sitter... Det är min tanke i varje fall.. För som det har varit nu har vi köpt nya lister till varje rum... Rätt onödigt om man tänker efter, en del duger nog att ta ner måla och återanvändas.. Bara till sovrummet gick listerna på 5000 kr.. Och det är ju faktiskt helt sjukt när man tänker efter...

Så ser mina planer ut just nu... Nu ska jag ut och avboka alla filmer +böcker... Ha en skön dag!

Kommentarer
Postat av: sara

Du är utmanad! Se min blogg!

2009-02-04 @ 07:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback