dunkdunkdunkdunkdunkdunkdunkdunk...

Idag lyssnade vi på första hjärtljuden, shit vad fort det slår... som om man dubblar mitt hjärtslag ungefär... =)  Fast när man lyssnar så låter det inte dunkdunk.. utan mer floumfloum.... Om ni förstår? =)

Idag är det middag med mina och Kens föräldrar... ska bli trevligt... Spela lite kort och äta mat är ju aldrig fel på en fredagkväll... Kommer missa lets dance och pensionären inom mig grämer sig lite över detta =) Tills jag inser att det ju faktiskt inte är SÅÅ bra... Mest tidsfördriv och det får jag ju ändå nu... =)

Har fått hem mina första mammakläder nu vilket känns så obeskrivligt skönt, gjorde ju mitt sista jobbpass i torsdags så nu behöver man inte försöka dölja magen längre, vilket i och för sig var en jäkla tur för det hade nog inte gått så mycket längre till.... =)  Men nu har jag faktiskt kläder hemma som jag kan ha... Känns super... 

Har skrivit en lång lista på alla saker jag kan göra hemma nu när jag inte jobbar, återstår att se hur mycket jag kommer orka göra bara...  Men ngt jag blev otroligt sugen på idag är att fösöka fixa någon pianomick av ngt slag så att jag kan spela piano och sjunga in på datorn... Kanske dock ska stämma pianot först... Ett härligt gratispiano som hämtades hem och till allas ovilja absolut skulle upp på övervåningen...(eller inta allas ovilja, kort översatt efter min vilja...)  Nu har jag dock ångrat mig och vill ha ner det i källaren.. Undrar om Pappa och Ken är sugna på att försöka släpa ner det där pianot för två trånga trappor... =) 

Återstår att se.... 

Skulle laga mat för första gången den här veckan.. Skapligt besviken då jag står vid min nya flashiga spis och inser att mina kastruller inte fungerar på den för de måste vara magnetiska.. Sprang sedan runt i panik med ett litet kryddmått som var magnetiskt detta testades sedan under alla kastruller... Men nix.... antiklimax.

Men jag ska fixa det ngt tag här... 

Ni vet hur nöjd jag var med att jag lärde mig ukkulele så fort? Hörde på tv att det var ett av världens 6 lättaste instrument att lära sig... Så jag var inte det underbarn jag trodde denna gång heller...=) 

Ha en underbar helg!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback