Underbara försäkringskassan

Haleleluja vad bra den fungerar.. Ringde dem idag för att extrakolla att min utbetalning verkligen kommer imorgon, då jag tänkte att man säkert borde ha fått någon sorts brev ang detta och vilken summa jag ska förbereda mig att leva på.. Men icke, fanns ingen sån utbetalning registrerad, de skulle återkomma till mig idag eller senast imorgon, jag har fortfarande inte hört ngt så imorgon måste de ringa...  Hur har de tänkt att man ska klara sig utan pengar?? Sen frågar hon även om jag har ansökt om det.... Jag ringde dem senast i början på februari och jooodå... Jag skulle inte behöva bry mig alls utan pengarna skulle ramla in då min lön brukade komma.... tjena.

Sen har de även sänkt min årsinkomst med 15 000 kanske inte världens största summa, men jag ska vidarebefodra mitt mail som jag fick från mitt lönekontor så får vi se om de ändrar det.  Att inte saker bara kan fungera... Och varför fungerar försäkringskassan fortfarande mycket i pappersform..??  Visst att det ska finnas det alternativet också för de som inte förstår sig på internet och så vidare... Inte för att jag kan förstå hur man kan förstå försäkringskassan men inte internet... men men.. I varje fall när de skickar ut blanketter och så som ska fyllas i och vara inne inom ett visst datum och så. Jag skulle heller få ett miljövänligt mail och sedan gå ut på deras hemsida fylla i blanketten och skicka in den därigenom.. Slippa frimärken och brev och att åka till chefen varpå hon sedan lär åka till en postlåda osv.   Klimatsmart som Lina skulle säga.. =)

Har just tittat klart på vägen hem... serien om knutby.. Jag tycker att de borde förbjuda hela skiten faktiskt.. När man hör hur de predikar och vad de predikar om, rena självmordssekten ju.  Och om deras underbara världslag skulle fungera så skulle jag och de flesta andra människor med mig redan vara döda eller rullstolsbundna då vi levt i synd...  Nej, visst får människor tro, men vad man kan tillåtas att pracka på andra människor borde vara starkt begränsat eftersom många i den "församlingen" uppenbarligen var/är hjärntvättade...

Mamma har varit här och slipat idag, jag har varit iväg och gått med grannens hund samt börjat att riva den underbara heltäckningsmattan i källartrappen.. Sitter som berg det där klistret som är under..  Sen var det dags för yoga, var underbart som vanligt... vill fortsätta yoga jämt... Skönt att röra på kroppen.

Här ska ni få lite härliga uppdateringar på vårt (mitt och mammas) nya projekt här hemma...


Här är den underbara trappen.. Dock före slipningen, man riktigt ser hur gul och ful ekparketten är tycker jag...  Den ska bli mörkbrun och det gråa runt omkring ska bli vitt, så småningom vill jag även ha ledbelysning i trappen..


Här är trappan sedd nerifrån...


Nej nu ska den här trötta lilla tjockisen ( nu betydligt tjockare än på bilden....=) ta och skicka ett mail till försäkringskassan... I bakgrunden ser ni förresten mitt nya kök... =)

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Lina

Söt mage och fint kök, dock inte så fin trapp;-)

Postat av: sara

Välkommen till föräldra världen Jenny! Det är inte sista gången du kommer tjaffsa med FK!!!=) De är helt inkompetenta! Mysig helg på dig! Kram

2009-02-27 @ 19:54:51
Postat av: Marit

Vilken fin maaaage! =) Hoppas allt är kalasbra med dig gumman! Vi måste hinna med lite pysselkväll sen innan bebisen kommer! =) Ha en superbra helg!



Kram/Marit

2009-02-27 @ 23:00:26
URL: http://mysweethome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback