Yeejjj =)

Idag har ngt jag längtat efter i evigheter äntligen inträffat, jag är nu stolt ägare till en digital systemkamera... =) Har alltid tyckt att det varit otroligt roligt att fota och alltid gillat att ta kort, dock aldrig varit intresserad av teori runt fotografering, kan väl inte påstå att jag tycker det är sådär jätteroligt att läsa om nu heller, men att först läsa om det och sedan få använda det i praktiken kommer nog vara en annan sak.

Är så himla glad, håller på att ladda upp batteriet nu, ska bli underbart kul att börja testa den.. Tack Mamma och Pappa för världens bästa julklapp! =)

Har precis lagt smulan och nu återstår det att någorlunda fort städa hela huset... Jag vill inte hålla på hela kvällen, dock kan det nog bli så... Eftersom jag städar som jag städar, jag rensar ju gärna varje låda, ska dock inte göra det idag, men jag tänkte ta ett sådant projekt här framöver, gå igenom varje rum och rensa och organisera allt och sedan se till att det är inrett som jag vill ha det. Just nu känns det som om inredningen uppe bara är lite hur som helst...

Idag är målet att tvätta en matta i badkaret, aldrig gjort det förut så det är ju ngt nytt i varje fall. Sen ska jag plocka och damma överallt, då har jag bara dammsugning och torkning kvar imorgon. Imorgon ska jag även möta upp Elin och handla till nyårsafton.  Ska nog jula av idag också och lägga ner allt i kartonger, adventsljusstakarna får vara kvar för det är så fint, men tomtarna plockar jag nog ner nu, men granen får vara kvar tills efter nyår..

Nu är det ett år kvar tills nästa jul, det går alltid så sjukligt fort. Men nästa år ska jag inte vänta med pyntet så länge, då ska allting fram i god tid så jag riktigt hinner njuta av det (och tröttna på det) innan det tar slut.

Julen i år var väldigt mysig och bra. Det var massor av snö och på julafton var vi hemma hos mamma och pappa, vi var väl närmare 30 stycken tror jag, inte riktigt men nästan. Vi åt mat och såg på Kalle anka (väldigt orginellt.) Sen var det julklappsutdelning och sen åt vi lite till och spelade spel.  VI spelade ett spel som heter tabu som går ut på att man ska förklara ett ord så att den den man spelar med säger just det ordet (det är även massa ord man inte får använda sig av när man ska förklara det ordet) Bästa var när Sofia skulle förklara ordet häxa för David och säger
S:" Det alla tjejer klär ut sig till på Halloween"
D: "Kanin"

Haha, för många playboytidningar där... =)

Selma fick massa fina presenter, en av dem var en teletubbies som pratar och sedan visar en film på magen med lite musik till, hon älskar den verkligen och har världens största leende då hon tittar på den... Hon kan nu sitta relativt bra själv, hon sitter några minuter i varje fall, det är inte så att man kan lämna henne för rätt var det är så fokuserar hon på ngt annat och då tippar hon (samma simultanförmåga som sin far, haha =)

Dagen före julafton firade vi med Sara, Jimmy och barnen hemma hos Mamma och pappa och på juldagen firade vi med Kens familj hemma hos Anna och Jörgen.

Jag älskar verkligen julen, att få en chans att träffa släkten, att få presenter =) Att få ge presenter, maten och då speciellt godiset =) ljusen, pyntet, granen och så vidare.... 
 
Nu är det som sagt ett år kvar tills nästa gång... men men, tills dess händer det ju massa andra roliga saker. Vi ska åka utomlands (fick det i kombinerad julklapp/25-årspresent av Ken...) Det ska bli underbart kul! Selma kommer fylla ett år i år och ha sitt första kalas =) Vi ska fixa till vår trädgård och det är den verkligen i behov av =)  Jag ska ju även bli en mästerlig fotograf detta året =)
Man ska alltid ha saker att längta till, det är världens bästa grej för att hålla sig glad och taggad.

På nyårsafton blir det middag och sällskapsspel med Elin och Jonte och det känns verkligen helt perfekt. Skönt att vara hemma med Selma så att hon får sova i sin säng så att man själv kan slappna av och sen är jag inte speciellt partysugen heller.

Nej nu ska jag ta tag i dammningen. Det här är verkligen så typiskt mig om jag ska göra ngt jag inte tycker är roligt så kan jag göra vad som helst hur länge som helst för att slippa.

Ha en underbar nyårsafton om jag inte uppdaterar innan (vilket jag betvivlar..)

Gott nytt år allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback