Mitt lilla charmtroll =)

Selma somnade nyss på soffan då var tanken (egentligen) att jag skulle gå ner och stryka mina julgardiner så att de kommer upp någongång... Nu känns det dock så himla tråkigt så jag uppdaterar här först, men sover hon fortfarande då jag är klar så ska jag ta tag i det där... Mitt strykjärn är så sjukt dåligt och då blir det extra tråkigt att stryka, jag har ett relativt nytt men det kostade tvåhundra kr så man kanske inte ska förvänta sig så mycket, men att lägga ut pengar på ett strykjärn, finns det ngt tråkigare?  Nej det får vara, jag stryker inte speciellt ofta i varje fall, i stort sett bara gardiner...

Idag har vi gjort julapelsiner och hängt upp, Ken gjorde en, jag gjorde en och sen gjorde jag en åt Selma, så tre stycken

hänger det i köket nu... Nu luktar det verkligen jul!

Sedan har jag slagit in en massa paket och donat lite, men mest av allt har jag lekt med Selma idag, mitt lilla hjärta. Hon blir så stor så fort, nu susar hon runt i sin lilla baby sitter, eller susar kanske är att ta i, men hon åker stötvis framåt (och bakåt och åt sidan =) 

Igår köpte vi en stol till henne på IKEA, den här billiga vita vanliga stolen (vilket tydligen Sara sagt till mig att jag kunde få deras, inte en tanke på det igår... men men. ) Så hon har suttit där idag och lekt och kastat med grejer, jag är riktigt nöjd med den faktiskt, hon kan få en snyggare stol om ett år eller så, den här är i varje fall praktisk.

Imorgon är det babysim som gäller. Det officiella babysimmet är slut, men min kompis är instruktör så hon har bokat bassängen så nu är vi ett gäng vänner som ska träffas och bada med de små liven =)


Nej om jag kanske skulle ta mig ner i tvättstugan då, så jag hinner innan vi lär åka... =)  Ha en härlig helg allesammans!



Såhär snygg och glad är man när man äter gröt..


Inget för pedanter att luncha med denna donna..


Såhär ser Selma ut precis just nu, hon har fått på sig sin lila pyjamas och ett par rejäla sockor för vi ska hem till mamma och pappa och äta paj snart och de har det lite kallare än vi. Men jag har just badat henne och tänkte att hon kunde få på sig pyjamasen på en gång, hon kommer ändå att somna därborta...



Världens sötaste sötnos!

(Lägg väl märke till att alla bilder är vända åt rätt håll =)

*** 

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad duktig du är Jenny:)

2009-12-08 @ 18:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback