Middag och kortspel

Idag var jag och Selma in till Avesta och tittade runt lite (vi gjorde väl lite mer än att titta, men inte så mycket =) Sen lagade jag middag och Fredrik och Ida kom hit och så käkade vi lite och spelade kort... Mycket trevligt, var jättelängesen... Ngt vi helt klart måste göra oftare...

Igår var det mammaträff här, vi var 16 stycken, det blir rätt bra ljudvolym allt som allt, det pågår kanske tre olika samtal mammor imellan och sen har man bebisarna som pratar, någon bebis som gråter. Jag var helt slut i skallen efter igår så kvällen blev lugn... Greys har ju juluppehåll så jag kollade på real housewifes.. Vilket dravel. Alla är dramaqueens, blir rätt drygt när det är så. Men vill man ha lite konflikt-tv är det ju perfekt..

Imorgon blir det julbord med jobbet, ska bli trevligt att träffa några av de gamla kollegorna, var ju ett tag sen, fast det känns faktiskt väldigt tungt att åka hemifrån, kanske rätt töntigt, men så är det... Släpper väl kanske med tiden, sen tror jag att det är bra att jag tränar lite också, någon gång lär jag väl lämna bort henne till någon annan, läste på internet att det var en bra tid att göra det nu då de oftast blir väldigt blyga om ett par månader. Men det får bli snart-tänkte att jag och Ken kanske kunde åka in på en bio i sala eller ngt och att mamma kunde få vara barnvakt någon timme. Samtidigt så vill jag inte... Mycket motstridiga känslor. För jag vill inte att hon blir jättemammig eller jättepappig och inte kan vara hos någon annan bara för att jag har varit så Selmig ( Om ni förstår hur jag menar ? =)

Imorgon är i varje fall Ken hemma med henne och det är ju bra. 
På lördag ska jag och Elin julbaka på dagen och på kvällen kommer även Jonte hit så ska vi äta middag och det blir säkert lite kortspel där med... Jag och Elin ska nämligen fira 2 år lite i efterskott sådär =) 

Nej nu ska jag gå och lägga mig tror jag, ska bli skönt att sova lite.. 

Ha en trevlig helg allesammans!! 


  
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback