julgranen är fixad!

Ursäkta mitt otroligt dåliga uppdaterande. Skyller dock på att sist jag faktiskt tänkte uppdatera så fungerade inte blogg.se och jag kunde inte logga in.. 

Helgen inleddes med ett julbord tillsammans med jobbet, det var väl helt okej, men vi fick åka hem tidigare än vi ville då vi inte fixat egen skjuts, och det var ju rätt synd. Elin sov över här och på söndagen så bakade vi, har ju lovat min mamma att julbaka åt henne. Vi bakade pepparkakor och dekorerade med glasyr och nonstop. Dock tänker jag aldrig mer baka när jag är bakis, det finns roligare saker att göra då. T.ex. att ligga på soffan kolla på hyrfilm och äta smågodis.

På kvällen kom Jonte också hit och vi lagade middag och firade att jag och Elin varit kompisar i två år. (idén föddes då ingen var riktigt nöjd med firandet deras pojkvänner överraskade med på våra årsdagar...=)
Efter det spelade vi kampen mellan kvinna och man och det var riktigt riktigt roligt.
Vi beslöt också att fira nyår ihop, ska bli riktigt härligt, jag ville ha ett lugnt firande och gärna tillsammans med ett annat par. Nu har vi fixat det och det känns super.


På söndagen så var jag, Ken och Selma ut i skogen och fixade julgran. Hittade en jag blev riktigt nöjd med så nu står den i garaget och aklimatiserar sig.. =)  Längtar tills jag får ta in och pynta den, tänkte nog göra det på Torsdag då det är en vecka kvar =)
Selma satt i bärsjal medan vi knatade runt i skogen och letade, ngt hon verkligen tyckte var både roligt och mysigt. Är faktiskt himla nöjd med min bärsjal, det var ett bra inköp.


Mamma och Rasken var över på fika...



Här är Elin då vi bakade. Som sagt både var bakis och vi drack en hel del vatten under tiden. Selma satt snällt och tittade på. Med jämna mellanrum kastade hon någon leksak i golvet som vi vänligt plockade upp.. Det är perfekt att ha en vaxduk att kasta på då man ska baka eller pyssla eller vad som..  

Sista plåten med de allra sista pepparkakorna glömde vi såklart.. Jag kom på dem när jag kände lukten. Det bolmade rätt fint när man öppnade ugnsluckan kan jag säga =) De var verkligen stenhårda.


Här är Selma då vi var ut i skogen...


Idag har jag varit in till banken och gjort lite ärenden och sen har jag lagat mat, Nu ska jag göra knäck och sen kanske jag eventuellt tar ett bad och påbörjar en ny bok. Fick hem, tills dess din vrede upphör tror jag att den hette. 

Nej nu ska jag ta tag i att fixa knäck. Har köpt hem gammaldags burkar (ni förstår vad jag menar va, såna glasburkar med gammaldags stängning.) och röda sidenband så jag tänkte ge bort det i gåbort present istället för att ge en julblomma vilket jag brukar. Ska nog även köpa lite tyg och sätta under locket på något vis... 

Återstår att se, jag tar kort på de sen. 

Ha en härlig vecka! 

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh jag som blev så lycklig för en sekund, trodde det fanns pepparkaksdag med lakritssmak:) Skulle inte läst vidare efter det:)

2009-12-16 @ 19:38:52
Postat av: Jenny

Hahaha, nej där skulle du nog verkligen ha slutat läsa, det positiva med det hela var att när väl all rök var bortvädrad så luktade det god pepperkaka i hela huset...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback