Adventspyssel

Idag har jag äntligen kunnat pynta lite av det jag hade tänkt göra till första advent då Selma sov en liten stund på förmiddagen..

Uppdaterar med lite bilder idag också... Såg förresten att jag hade typ 20 stavfel i förra inlägget, skrev andra ord än vad jag menade och så.. Hoppas att ni förstod vad jag menade i vilket fall...

Här kommer ett gäng bilder igen, dock är de på fel ledd, har i varje fall kommit på varför, då jag snurrar dem i picasa så är det bara för stunden och därför kommer de såhär.. Ska rotera dem i mappen nästa gång..


Planterade om blomman Ken fick av mig på alla hjärtans dag igår, här ser ni även jättefina lykthus som jag lyckades komma över billigt, de är så otroligt fina då de lyser...


Idag gjorde jag julris (tänkte, kan man ha påskris kan man väl ha julris, blev riktigt fint tycker jag... I Botten lade jag mossa och lite annat krafs jag hittade i en av mina jullådor, och i grenarna hängde jag små julkulor (kunde inte vänta tills det var dags för granen, då får man improvisera.. =)
Dock är det faktiskt lite finare än vad det ser ut på bilderna... Det är lite ful-el i bakgrunden, ignorera det... =)






Selmas tavla, med hennes födelseuppgifter, älskar den, tycker verkligen att den är så söt...


Selmas tapet som jag är såååå nöjd med... Bra val av mig och ett stort tack till Lina som såg till att jag tog just den..


Två ramlister i hallen, två bilder på smulan underst...


Gjorde en tavelvägg i trappen för någon månad sen... Tänkte nog fortsätta med den upp för andra väggen med..



Här är ett par skor jag fick hem, köpte på rea på internet (vill dock påpeka att dessa beställdes innan jag skrev att jag skulle bli ekonomisk =)



Även dessa beställdes hem.. Bra att ha lite sköna skor som det inte är målarfärg på...=)

 



Bytte ljusgrejer på cultljusstaken till små röda julgrisar...


Dekorerade adventsljusstaken med lite mossa och lite annat plock som jag hittade...


Detta tänkte jag att Selma ska ha på nyår, visst var det sött?

Här är våran en med julgransbelysningen, syns rätt dåligt, men den är faktiskt riktigt fin, vi satte ju i ljusslingan för tre år sen så de har liksom växt in i den, jättefint.


Älskar när man kan köpa de här, ta bort all jord och bara låta rötterna hänga ner i vattnet, blir så fint tycker jag..

Nu är det i varje fall lite julmys hemma, ska rota fram lite julskivor nu också att börja terrorisera omgivningen med.. Brukar börja ännu tidigare i vanliga fall, men har inte tänkt på det i år =)

Idag har jag bakat bröd och gjort egen musli, älskar att göra egen musli för det blir så jäkla gott, dock blir det inte så ofta man gör det eftersom jag som regel inte har alla saker hemma och så.. Sen när jag var klar med det kom Mamma hit för hon hade lovat att köpa aftonbladet till mig.
Är en tjej från sala som i samarbete med dem och tasteline ska ge ut 20 kak och bakböcker på onsdagarna, tänkte naturligtvis sponsra henne och se till att köpa allihop.. Hon heter Linnea och ni kan läsa hennes blogg på
www.linneasskafferi.blogg.se Mycket mycket fin blogg som jag brukar titta till ibland, känner henne inte men hon verkar otroligt duktig.

Sedan gick jag och mamma en promenad med hundar och barnvagn, Selma somnade och fick sova ute en stund, men sedan kändes det för kallt så jag rullade in henne, hon sover fortfarande i den, vilket är ovanligt för hon brukar vakna när hon kommer in...  Men då hann jag ju uppdatera här..

Ska snart laga mat också, Ken kommer ju snart hem så då blir det morotssoppa (hur god som helst) och nybakat bröd..
Sen återstår bad av Selma och sedan bad för mig. Sen är det ju Greys ikväll, har tyckt att den här säsongen har startat sådär så jag hoppas att det är riktigt bra ikväll...

Nu ska jag gå och kolla till lillstumpan och kanske städa undan lite innan hon vaknar..

Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Marit

Åh, vad fint ni har det hemma! =) Så fina dekorationer! Älskar de vita husen, har kikat på såna, men de brukar vara så dyra. =(



Klart man ska börja fixa lite julfint redan, hihi!



Selmas nyårs-outfit är ju bara för söt!! Hoppas man får se nån bild sen på hur hon ser ut med de på! Cutie!



Har du något recept på din müsli? Skulle vara kul att prova och göra, det kan ju bli en fin gå-bort-present kanske. =)



Trevlig kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback