2009-ett riktigt otroligt bra år! (hittills...=)


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Att få barn var ju en helt ny erfarenhet, med allt ifrån förlossning till obeskrivlig lycka... =)
2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer inte ihåg vad jag lovade, säkerligen var det att vara mer ekonomisk, och det har jag verkligen inte lyckats med. MEN 2010, det är nu det händer. =)  
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Japp!
4. Dog någon som stod dig nära? Ingen som stod mig jättenära men ändå någon man träffade lite då och då...
5. Vilka länder besökte du? Haha inga, var gravid och flög ingenstans. =)
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Att resa är ju aldrig fel, ett ekonomiskt sinne och lite bättre ordning kanske. Fast jag är otroligt nöjd och otroligt tacksam för allt jag har.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 22 juni då min älskade Selma kom till världen såklart...
8. Vad var din största framgång 2009? Selma och mitt nya liv som mamma.
9. Största misstaget? Hmm, ingen aning faktiskt.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej inte direkt, jag har väl varit lite småsjuk och efter förlossningen tog det ju evigheter tills jag bara kunde ut och gå igen, och sen brösten som gjorde så jäkla ont av ammningen, men det är allt så det är jag också jäkligt tacksam över.
11. Bästa köpet? Köksbordet är jag jäkligt nöjd med och bilen och släpkärran och skötbordet och Kameran o.s.v o.s.v är nöjd med det mesta jag köper (ett problem kanske... =)
12. Vad spenderade du mest pengar på? Barngrejer helt klart. Eller möbler kanske, det är nog jämt mellan dem...
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Återigen Selma, hon gör mig superglad dagligen. Mina underbara vänner och min härliga familj. Alla mina möjligheter och förutsättningar. Det mesta har gjort mig riktigt glad i år.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? tonight´s gonna be a good night med black eyed peas eller vad den nu heter. Och lady gagas alla hits, de har etsats sig fast. Men det är otroligt många låtar som man kommer tänka på.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, förutom ibland då jag var gravid och lite hormonsvängig. =)
16. Vad önskar du att du gjort mer? Hållt igen. Både ekonomiskt och kaloriemässigt...  Hade velat ha mer kvar av det ena och mindre av det andra... Haha =)
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Som sagt, ätit godis och spenderat =)
18. Hur tillbringar du julen? Den tillbringade jag med min underbara familj och släkt...
19. Blev du kär i år? Japp i Selma, omedelbar kärlek.
20. Favoritprogram på TV? Desperate housewifes och Greys anatomy är ju helt underbara!
21. Bästa boken du läste i år? Tills dess din vrede upphör var riktigt bra, även skumtimmen.. Många böcker som varit bra faktiskt, har plöjt böcker då jag ammat så jag minns inte alla... =)
22. Största musikaliska upptäckten? Hmm, Timo är ju riktigt bra men sen vet jag inte om jag upptäckt några nya direkt...
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Önskade mig grejer till Selma som jag fick pengar till att köpa och sen önskade jag mig en resa som jag också fick. Önskade mig ett Thomas Sabo armband som jag fick av Elin. Jag är mer en nöjd.
25. Något du önskade dig men inte fick? Inte vad jag minns...
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag och Ken firade oss samtidigt då jag fyllde 25 och han 30, vi hade öppet hus eftersom jag var gravid och inte kunde delta aktivt på en röjarfest.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ehm, Nej jag tror inte det. Kanske en färdig trädgård, den är lite deprimerande att titta ut på... Och kanske några stygn mindre... Men det är rätt värdsliga saker om man tänker på vad man har fått.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Hmm var ju gravid halva året och då var min stil att framhäva magen och efter förlossningen var det lite tvärtom att dölja magen så den har väl varierat en del =)
29. Vad fick dig att må bra? Selma, Ken, Min familj,  Mina vänner, torsdagsklubben, renoveringsavslut, Musik, Yogan, mina djur och mycket mycket mer..
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Då jag var gravid satt jag och tittade på Troja och dreglade över Brad Pitt, det är den ende jag kommer ihåg just nu...
31. Vem saknade du? Hade velat att morfar skulle fått träffa Selma...
32. De bästa nya människorna du träffade? Träffade Tessan på yogan och det var en mycket trevlig ny bekantskap. Men jag har träffat väldigt många nya underbara människor detta året. Bl.a. Julia och Patrik...

Så det var väl en liten sammanfattning av 2009, tog frågorna från Saras blogg.

2009 har varit ett mycket trevligt år och jag har lärt mig mycket om mig själv och min omgivning. Jag har lärt mig att jag är otroligt barnkär (när det gäller mitt eget barn =) Jag har lärt mig att vara nöjd med att vara hemma och faktiskt bara ta det lugnt, i varje fall ibland. Har lärt mig att jag borde vara tyst ibland (dock bara i teorin, haha)
Har fått uppleva glädje, lycka och kärlek större än jag visste fanns. Har mognat och utvecklats en hel del. Har fått umgås med mina nära och kära och även lärt känna nya underbara människor. Är otroligt tacksam för detta år och jag hoppas på ett till som är lika bra. Tack.

Gott nytt år på er allesammans!

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Det hoppas jag också på, tack för att du finns underbara du! Du är en av de bästa vänner som finns. Älskar dig!!!!

2009-12-31 @ 22:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback