Hmm

Varför förutsätter man att man gillar snickarbyxor då man är gravid? Jag menar hur ofta i de vanliga affärerna ser man snickarbyxor i olika modeller, jag gör det då inte särskilt ofta, men när man kollar efter mamma kläder, jodå, där dyker de upp... Skumt...

Bilen är äntligen lagad och jag ska åka och besikta den i veckan, nu måste den gå igenom....  Idag ska jag börja riva golvet i hallen, skulle bara ut på datorn och sätta på lite bandit rock... Fastnade visst här som vanligt... 

Hittills idag har jag inte varit speciellt produktiv, jag och Ken var iväg och handlade byggmaterial och sen gick vi en promenad med Xerox, men det är liksom det....

Det är så otroligt mycket som jag skulle vilja göra, dock kostar ju allt så otroligt mycket pengar... Jag skulle vilja fixa till hela trädgården (blir ju otroligt motiverad att greja lite ute när det är så fint väder...) jag skulle vilja lägga stenplattor istället för att ha grusgång, då det är mer gräs än grus i våran...  Och fixa lite med belysning, bygga en ny stor altan och en massa massa mer... Men det återstår väl att se vilket år det blir av, hoppas vi kan göra det till nästa sommar...  Sen skulle jag bara vilja knäppa med fingrarna och få allt invändigt att bli färdigt...

Men nu är det hallen i första hand, där ska vi ta bort trappräcket och bygga som en låg liten vägg istället, väggarna ska gipsas, golvet bytas och ett dörrhål flyttas, och sen ska vi självklart tapetsera om också... Hittills har vi målat taket... =)  I framtiden ska väl även fönstret och balkongdörren bytas....  Sen skulle jag vilja köpa trätrall och lägga ut på altan här uppe och ställa upp våra utemöbler, köpa nya dynor och en dynbox, sen lite fina blommor att plantera... Den här månaden har jag ungefär tusen kr kvar, och det är den fjärde idag.... =)  Tur att jag inte har några fasta utgifter kvar... Om inte min bil hade varit så jäkla dyr i drift den senaste tiden hade min ekonomi sett bra mycket bättre ut... Har inte fått hem min deklaration än heller, tänk om det skulle kunna vara så bra att man fick tillbaka pengar... Ska nog ladda ner en ny bankid och gå ut på skatteverket och titta om jag kan se vad det blir...

Ska göra det på en gång och leta upp en kofot sen, sist jag rev hela golvet i sovrummet gjorde jag det med en spade och en hammare för Ken hade kofoten med sig...

Ha en härlig vårdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback