Helgfrid


Såhär härligt var vårt gamla kakel... visst blir man varm ända in i hjärtat? hahaha.... Ryser i hela kroppen faktiskt.... Nej vidare till lite semeterbilder.... 


Såhär söta är vi på semester.....


Såna här mysiga gamla bekanta blåste fram i öknen, kändes tryggt...



Det är mellan 45-50 grader i saharaöknen ( i varje fall där vi var...) då fick man se såhär snygg ut.... =)


Solnedgång i Saharaöknen.. vackert och otroligt fridullt.. (de sekunder jag inte tänkte på skorpioner och sandormar...)


Här är jag på vårt hotellrum... Ni ser ju ordningen bakom mig.. En liten sko och palstpåshög...Charmigt va? Haha.., Här hade jag försökt pyssla ihop ngt som skulle täcka både axlar och knän..vi skulle ut ur turistzonen och jag är faktiskt lite kulturellt anpassningsbar... =) Straffet för det var att det var sjukt varmt... Men men...




Här är vi hos en liten gubbe som gör krukor... Någon vår taxichafför kände, han sa dock att hela ön kände honom, vilket jag mycket väl kan tänka mig en charmig liten gubbe som inte kunde någon engelska förutom "photo" och "picture" Vilket han ville att man skulle ta precis hela tiden... Han var nog inte ens 1,60 lång,.. glad och pigg och skojade på franska. ngt som vår taxichafför som tur var kunde översätta till hjälplig engelska.,.,, Kolla in hans fotsula... Han gick utan skor jämt och det var ingen sandstrand han gick på heller riktigt vassa hårda stenar... Han tyckte jag skulle hära ut några månader så skulle jag ha likadana fötter.... hmm... undrar hur en svensk vår/höst/vinter skulle kännas utan skor...,


Nej nu ska jag duscha och snygga till mig lite sen är det Mary Kay dags...

Ha en skön helg!!!

Kommentarer
Postat av: sara

haha jag gillar bilden när ni har nattlinne på er i öken...haha....

2008-09-13 @ 15:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback