Sitter ner....

Äntligen, och gud vad jag har förtjänat det... Gick in och jobbade extra från och med igår till idag och sen jobbar jag idag... Är så oerhört trött...
Helgen var utmattande i sig... Rolig med jag orkar ju inte som förr... =) I fredags var det julbord med jobbet, med alla intriger det innebär =) Otroligt svårt att dansa nykter faktiskt, var många år sen jag sysslade med sånt... =)  Det var roligt i varje fall.. Jag gav upp runt halv ett någon gång och lämnade blue moon bar då, sedan åkte jag hemåt... Kom väl i säng runt två.
I Lördags var det kortspel med Ida och Fredrik och jag tror vi slutade runt ett någongång... Var helt utmattad då jag kom hem... Och i söndags gick jag som sagt in och jobbade extra... Så hela jag är helt slut... Imorgon ska vi in till Uppsala och köpa tak och julklappar... Antar att det är vi och resten av den uppsalaplacerade befolkningen...puh... Ken har inte köpt en enda julklapp och jag är i stort sett klar..... =)

Köket börjar ta sig och det är tapetserat och vartenda skåp är inställt... Nu ska elen dras.. (undrar hur lätt det är att få tag i en elektriker nu...=)  sedan ska vitvarorna in... Sen ska ett nytt tak upp och spottar i det... Men sen mina kära vänner... då blir det brödbak och gourmetmat... Jag ska inte äta makaroner och ost och ej heller micromat eller därfiga pannkakor på väldigt väldigt länge..... =)

Räknade ut mina extratider i år, och slår man ut det så har jag gjort ca 16 timmar extra i månaden... kanske inte låter så mycket men är rätt mycket ändå. som anställd får man ju jobba 200 timmar extra om året och inte mer (inom mitt yrke) Jag har jobbat 189,75 h.  (eller egentligen blir det 196,75.) men jag har delat upp ett pass i två då jag jobbar över nyår och hellre får lite extratid i januari... 

Nu ska jag ta en nattmacka och sen ska jag njuta av lite välförtjänt sömn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback