Generationsfråga

Är så otroligt trött just nu, men jag vet ju vad det beror på så det får väl vara okej trots allt...

Imorgon ska jag in till Uppsala och besikta bilen samt försöka med att välja och beställa tapeter vilket jag tycker är närmast omöjligt.... Återstår att se hur det går....

Förra helgen så var jag och Ken till farmor och farfar (de var hundvakt hemma hos mina föräldrar). Vi skulle hjälpa dem att slå på tv:n för de ville se Isdans (Let´s dance) I varje fall så bad jag Ken att göra i ordning lite fika då vi satt där... (koka vatten lägga upp bullar på ett fat och ta med upp....) Farmor frågade flera ggr under tiden Ken var nere i köket om han verkligen klarade det där om vi inte behövde gå ner och hjälpa honom.... Han skulle alltså koka vatten i en vattenkokare och ta med koppar och skedar upp. Det var inte fråga om att han skulle baka bullarna.. Farmor var så otroligt imponerad när Ken kom upp med brickan och han fick så otroligt med beröm..... Så ur det avseendet var farmor lätt att imponera på... Att Ken är duktig och bygger och snickrar på vårt hus det är nog dock inget märkvärdigt utan det ska män kunna.... En fantastiskt rolig generation det där....

Jag har faktiskt aldrig sett farmor skratta mera än när hon frågade mig (innan jag flyttade ihop med Ken) Hur det nu skulle gå då jag både skulle tvätta och laga mat i ett helt hushåll. Jag svarade att det delade vi såklart på då bägge jobbar heltid... Farmor skrattade så hon grät och slog sig för knäna.... Tänk ändå vad allt har utvecklats.... =)

Denna helg blir det relativt lugnt, skulle ha jobbat men har välförtjänt semester =)  Eller semester och semester, Ken tycker vi måste börja med tvättstugan snart och med tanke på att det ligger minst ett ton kläder där nere och min tvättmaskin tar 7 kg i taget så lär jag väl ha fullt upp...=)

Ska hänga upp en tvätt nu för den delen.... Ha en skön kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback