Jag bara älskar Cultserien

Cultserien är bara helt oslagbar, tycker det är så fint och att det passar överallt.. Man kan göra så mycket själv.. Tänkte jag skulle lägga ut lite inspirationsbilder...

. 89951-8789951-49589951-207






Enkelt pyssel att göra nu i Jul, lägga i fina burkar med lite kanelstänger och röda band... Jag ska göra idag tänkte jag....

89951-223

Man låter dessa torka i ugnen på ca 100 grader tills de blir gyllenbruna, sen ska de luftas över natten.. Perfekt och enkelt pyssel... Jag ska även göra med apelsiner idag tänkte jag...  Lägger ut bilder om det blir okej... =)

Igår målade jag vår skrubb i hallen.. Vi ska ha lite arbetsklädsförvaring samt städskrubb därinne... Målade allting vitt, inte det mest praktiska kanske, men det blir ljust så man kan hitta alla saker då... Lite före och efter bilder...

Före:
image20image21image22
Efter:

image23

Min hylla i halllen, som jag funderar på att måla vit, tror hyllorna skulle komma fram så bra då... Ken är dock inte helt med på idèn han tycker den är fin som den är... Jag får fundera ett tag till på det....

image24

Full med skräp för tillfället...  Som syns på bilden... Är mest olika ljuslyktor inlindade i papper där just nu...  Roligt att det går framåt här hemma nu...  

Sitter bara och väntar på att  mitt lilla förråd ska torka så jag kan börja ställa in grejer där. Kategorisera, ska åka till IKEA någon dag, tänkte man kunde ha lite sortering där inne, typ glasflaskor och burkar och sånt.. Finns ju jättebra stapelbara lådor på IKEA, ska även köpa lite lådor till glödlampor, värmeljus och såna saker.. Tror det kommer bli jättebra faktiskt... Ska lägga ut bilder sen, då jag kommit lite längre.... 

Jag jobbar Onsdag och torsdag nu så det blir lugnt,  I helgen ska jag och Ken slå in de sista paketen och städa ur vårt stökiga rum (japp vi har ett rum i källaren vi kallar för det) Då vi flyttade hit ställde vi ner alla lådor och sånt där, och alla jobbiga prylar som man egentligen borde kasta och skänka är kvar där nere...  Efter det ska vi sätta listerna i hallen, jag målade klart dem igår. Sen tar vi julledigt.. På lördag ska vi fira Jul med Sara, Jimmy, Kevin, Jack, Pappa och Mamma

Nu ska jag ner och börja skiva äpplen och apelsiner... =)

Kommentarer
Postat av: Marit Stridh

Oj, det blev en väldig skillnad i skrubben. Ljust o fräscht!

Inga projekt hemma just nu, det är ju lite trist med hyreslägenhet, man får ju inte göra så mycket. Längtar efter hus faktiskt! Så man kan greja som man vill! =)

Vad blir nästa projekt hos er? Kram gumman! =)

Postat av: Marit Stridh

haha! Du har några järn i elden du! =) Förstår att det är massor som ska fixas i huset, det tar ju sin lilla tid...

Hus får vänta tills Martin har pluggat klart iallafall. Vill ju gärna flytta "hem" till sala då eventuellt. =) Men jag är allt bra sugen på hus NU! Men så är det väl, man vill att allt ska hända NU. haha!

vad ska ni göra i jul då? Är du ledig något? Kram sötmosen!

2007-12-19 @ 15:32:07
URL: http://www.mysweethome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback