Vilken underbart fin dag!

Jag älskar sol! Det är helt underbart. Jag, Selma och Xerox inledde dagen med en timmes promenad, riktigt skönt ute, lite lite kallt, men hursomhelst så var det ju SOL! Blir så jäkla glad av solen och får vårkänslor som heter duga.

Igår bakade jag bullar och kolakakor, och självklart var jag ju tvungen att smaka så det var tur att jag gick en promenad och jämnade ut det hela =)

Jag har nu 3,5 kg kvar till min första målvikt... Sen vill jag ju egentligen ner två kg till efter det, men en sak i taget. Bara jag kan ha linne utan att känna mig obekväm så är jag nöjd. För snart är det vår och sommar och då vill jag ha fina linnen på mig.

Fast förresten, på bloggen har jag ju bara räknat ner från tio kg, och där kan jag med glädje meddela ett det bara är 1,5 kg kvar så har jag gått ner tio kg. För hittills i år har jag tappat 8,5 kg. Synd att jag gick upp så jäkla mycket under graviditeten, annnars hade jag redan varit klar ju. =)

Nästa projekt för dagen är att marinera kyckling, de får ligga så en liten stund och sen ska det göras kycklingspett, får se om det blir couscous eller bulgursallad till, quinoasallad kanske. Ngt liknande blir det i varje fall.  Kanske en jordnötssås till, inte det nyttigaste men om man bara gör lite så att det blir lite godare.. Det tror jag på... Hittar nog på en egen liten variant med cashewnötter, bananer och kryddor, blir nog bra.

Medan det ligger och drar så tror jag att jag ska hinna med det sista nere i källaren så att det är dammsuget och fint där. Förhoppningen är att hinna med resten av huset också, men jag är ju evig tidsoptimist och jag har ju Selma som jag ska leka med också. Dock är Ken hemma och är sjuk så just nu ligger de och vilar på soffan, därför tror jag att jag hinner källaren...

Ser fram emot att snart få baka cupcakes också, tänkte öva till nu när jag och Ken fyller år, för när Selma fyller år tänkte jag ha ett stort kakfat i flera våningar med massor av fina och färgglada cupcakes. Underbart eller hur? Sen tänkte jag nog beställa en jättefin tårta med marsipan som har någon bild på sig. Men det är ju ett tag dit så en sak i taget kanske.

Nej dags att marinera kyckling. Idag är det dansaerobics igen! Så otroligt roligt! Att se fram emot att träna så mycket som jag gör är ju lite konstigt, eller? Det kanske man borde göra. Roligt ska det bli hur som helst.

Ha en härlig torsdag!


Kommentarer
Postat av: Marit

Åh, vad skönt att Xerox mår bra nu, och att de inte hittat något fel. Det kan ju ha varit något giftigt han ätit som du sa. Hundar är ju så känsliga för många saker.



Skönt att allt är bra med er! Hur gammal är Selma nu? Stora tjejen, och jag har inte ens hunnit träffa henne än. Vi får se till att ses snart, men förstår att det är fullt upp. ;)



Här är det bara fint! Börjar ju jobba snart, så det är mycket som ska fixas innan, men det är skoj. =) Vi har funderat på en resa längre fram, har en kompis som flyttat till London precis så det blir nog en weekend dit snart, sen vore det skoj att åka utomlands, men det får bli senare. Nu blir det jobb som gäller ett tag. =)



Har ni planerat in något trevligt framöver? Någon resa på gång?



Kramar!



Postat av: Marit

Stora tjejen! Snart ett år ju! Tiden går ju så fort! =)



Ja sommar och sol skulle vara behövligt just nu! ;) Men det dröjer ju inte alltför länge som tur är... =)



Vad mysigt med skidresa till Orsa! Jag skulle egentligen ha åkt till Vemdalen med Martins familj om några veckor, men nu blir det ju jobb istället. Men då kan man ju spara till en längre resa i stället.



Det vore superskoj att ses snart! Ni är välkomna till oss när ni vill om ni har vägarna förbi Västerås. Bara att höra av er. Vi tänkte köra en pokerkväll framöver också, då kanske ni vill komma? Det är ju bara att ta med lill-skruttan! Jag kommer väl åka ut efter 5 minuter iallafall så då kan jag ta hand om henne när ni andra spelar. ;)



Ha en fin helg! =)



Kram kram!

2010-03-05 @ 15:04:31
URL: http://mysweethome.blogg.se/thehavenofelves

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback