Födelsedagsfirande och förberedelser därtill

Så var man ett år äldre på pappret, tråkigt men sant så var det här första födelsedagen som jag inte firade som ett barn. Det var mer vuxet, ni vet, shit det är imorgon, attans jag som lär baka och städa och fixa. Nog för att tanken är att vi ska fira mig och Ken den 28, men Elin, mamma och pappa kunde inte komma då, så vi skulle bara ha ett litet minifirande. Sen följde Sara och grabbarna också med så vi blev några stycken ändå. Roligt.

Hmm, får väl längta till jag fyller 30 och får fira stort. Haha, fast det kanske man å andra sidan inte ska längta till... =)

Jag fick jättebra och uttänkta presenter, av Elin och Ken fick jag en grön klocka som jag ville ha I LIKE! Av Mamma fick jag presentkort och kläder från IS vilket är utmärkt då jag älskar den affären och kläder kan jag aldrig få för mkt av. Fick även en ugnstermometer som jag önskat mig så att jag kan göra lite finare kött och lyckas med det =)
Av Sara fick jag och Ken ett presentkort på bürgers vilket också är helt perfekt, där ska det inhandlas blommor och grejer så fort det blir lite varmare ute.

Tack så mycket allesammans!

Jag är nöjd där jag är nu faktiskt. Har mycker roligt inplanerat och det är så viktigt för mig, att man har olika små hållpunkter man längtar till.

Ni ska få se lite bilder från de senaste dagarna...




Inhandlade två st vita kakfat


Bakade cupcakes och fyllda det ena kakfatet med. De var otroligt goda men väldigt väldigt mastiga.


För att vara första gången jag gjorde det och att allt strulade så är jag faktiskt väldigt nöjd.







Dessa kort tog Ken en kväll då kl var nio och lillpluttan skulle sovit för länge sen. Själv var jag på Yoga och kunde inte styra upp det hela. Hon roade sig i varje fall med alla sina leksaker, började ju bli några st nu. =)



Lilla skruttunge.

Hon krålar omkring riktigt snabbt nu och har ett humör som heter duga, oftast är hon dock väldigt snäll och glad. I torsdags tittade den första tanden upp, tror att det kanske kan vara en anledning till att det är lite kinkigt för tillfället.

I Fredags var vi till Ikea och inhandlade några nya möbler. Så fredagen och lördagen har det skruvats och fixats, men det blev väldigt bra och jag blev nöjd. Ska visa er några bilder vid ett senare tillfälle. Lite före och efter i huset kanske... =)

Nu är hela huset nystädat och fräscht (nästan hela i varje fall) och det är alltid en otroligt bra känsla.

Nu ska jag ta ett skönt bad för att avsluta kvällen, läser nattfåk och den är riktigt bra, så det blir alltid lite längre bad än jag tänkt mig från början.

Ha en skön söndagkväll och en härlig vecka!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vore riktigt kul med före och efterbilder...tack för i dag! Älskar dig!

2010-03-14 @ 23:04:39
Postat av: Tessan

Känns som att man skulle ha varit där och smarrat vackra kakor!!!! Lite taskigt att lägga ut så här så man dreglar ner hela tangentbordet! ;) kramis

2010-03-15 @ 11:21:20
Postat av: Jenny

Tessan det är bara att komma hit, finns några kvar =)

Postat av: Marit

Hoppas din födelsedag var superbra! =) Vilka fina cup-cakes! De ser så himla goda ut! Nu blev jag sugen...



Åh, Selma är så söt! Hon ser ut som ett riktigt litet busfrö! ;)



Hoppas ni får en fin vecka!



Massa kramar!

2010-03-15 @ 19:22:23
URL: http://mysweethome.blogg.se/thehavenofelves

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback