Fikabröd i mängder...

Idag var Tessan, Meja och Douglas på besök, mycket trevligt! Dock glömde jag ta fram kameran och föreviga detta, fick en jättefin blomma och den förevigade jag dock. =)





Den passar perfekt i vårt hem, Tusen tack!!

Är så glad för mina fina vänner, konstigt hur man möter sina vänner egentligen, tänkte berätta om två exempel.

För lite mer än två år sen bad min chef mig att hämta upp en 20-årig tjej i Heby, hon skulle provjobba hos oss för att eventuellt börja sommarjobba, jag tyckte det var drygt att åka och hämta upp ngn och sedan ha denne i bilen hela vägen till Uppsala, då det i vanliga fall var min telefontid då jag satt och pratade med vänner jag inte tyckte jag pratade tillräckligt mycket med annars.

Hursomhelst. Elin ringde upp mig och bestämde en tid då jag skulle hämta henne ( hon tyckte jag lät asdryg på min telefonsvarare, som en stockholmare med sockerkick ungefär =)  Hämtade upp Elin och det gick väl bra, hon var trevlig och duktig på jobbet, allt bra så, men jag tror ingen av oss hade tanken att vi skulle börja umgås på fritiden. Vi arbetade ihop i ett halvår ngt sånt tror jag.
En morgon när vi hade slutat jobba så skulle jag skynda mig hem för jag skulle ha fikabesök på morgonen och ville hem och fixa till det hemma, innan hon skulle komma. Jag hade med mig fikabröd hem bara för att sedan sitta med ett välstädat hem framdukat fikabröd och tända ljus. Hon kom inte, hon hade glömt bort hela grejen, hursomhelst, jag sitter där med alla saker framme och den enda person som jag kommer på som jag vet är vaken och inte skulle göra ngt speciellt är Elin. Jag tänker om jag verkligen ska ringa henne för jag vet inte om hon vill och vi har ju aldrig umgåtts privat så o.s.v. Jag ringer i varje fall till sist och Elin säger att hon ska komma över (Hon hade funderat på att säga nej, för hon var så trött och hade egentligen tänkt gå och lägga sig, tur att Elin är en alltid-säga-ja-personlighet)  Och resten är väl historia, Vi har varit till London, Göteborg, Ullared, Järvsö, Orsa, otaliga utekvällar och shoppingresor, Hon är även världens bästa gudmor till Selma. Älskar dig gumman!

Tänk så konstigt det är egentligen, hur man möter och lär känna människor, kom att tänka på detta när jag skrev Tessans namn.

Vi träffades nämligen på gravidyogan för lite mer än ett år sen och av någon anledning tyckte jag jättebra om henne från första början och efter varje yogapass blev vi stående på parkeringen utanför och pratade om allt möjligt. Och om vi inte hade haft saker att prata om hade vi alltid kunnat prata om hur fåglar dog egentligen, hahaha... ( Tessan hade alltid undrat det, om de bara ramlade ner från grenen eller luften eller hur de gjorde och en kväll när vi i vanlig ordning stod och babblade ramlade det ner en tvärdöd fågel från luften, där fick hon svaret på den frågan =)

Hursomhelst, vår prattid på parkeringen bara uttökades, där stod vi två gravida och hackade tänder för att det var vinter och kallt så vi bestämde oss för att ta en fika på dagtid istället eftersom vi hade så otroligt mycket att prata om jämt och det har vi fortfarande. Underbart. Dock var det rätt roligt för ingen visste vad den andra hette, och ingen ville fråga eftersom båda trodde att den andra hade koll, hade man frågat direkt från början hade det ju varit okej, men jag tog modet till mig att fråga efter några ggr, innan dess så hette hon yogatjejen. Så när jag kom hem så frågade jämt Ken om jag och yogatjejen haft trevligt, och tillade alltid, vilken tid det tog... =)
Mindre än ett halvår senare fick vi båda två döttrar med två dagars mellanrum och vi har hela tiden haft kontakt. En ny fantastisk vän. Du är världens bästa Tessan!

Har så många underbara vänner, men skulle jag skriva om alla skulle detta bli en myyycket lång novell =)

Min poäng var dock att det är konstigt hur saker utvecklar sig, jag och Elin är ju världens bästa vänner idag och får två och ett halv år sen hade vi inte hejat på ICA, kanske vagt kännt igen varann från skolan..

Har tagit lite bilder på två andra presenter.

Innan min mamma åkte till Orsa fick familjen två påskägg fyllda med choklad. De var underbart fina och gjorda i plåt, härligt att kunna ta fram varje påsk och kanske kunna fylla med ngt fint pynt också.





Här är en påskblomma jag fick av Anna och co igår. fick en till påskblomma och tulpaner också. Jag älskar tulpaner!

På torsdag bär det av till Orsa, ska bli riktigt härligt och skönt, även om jag kan tänka mig att det blir ett jäkla passande av Selma eftersom det är renoveringsmiljö. Men mysigt ska det bli med lite familjetid, Ken jobbar ju i princip sju dagar i veckan nu så det har inte blivit så mycket familjemys.

Ha en härlig måndagkväll!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hihihihihi, jag skratta så jag fick lite tårar i ögonen när jag tänkte på fågeln!! Vad roligt det var! Du är underbar du!! Massa kramar

2010-03-30 @ 13:03:58
Postat av: Jenny

Hahaha, vilken morbid humor vi måste ha =)

Postat av: Anonym

Du är min bästa, sötnos! <3

2010-03-31 @ 09:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback