Såååå trött

Hela tiden. Har slutat amma nu också, kan det påverka kanske..

Jag kollar på ngt helsjukt program medan jag skriver det här. Övningsföräldrar heter det. Tror att det är tonåringar som typ får "låna"ett barn som de ska ta hand om, medan någon av deras föräldrar eller en "nanny" sitter i ett rum brevid och övevervakar och ger råd... Och shit vad pinsamt dåliga de är. Det är helt slut efter att ha tagit hand om barnet ( de är runt ett år) någon timme. De bråkar med varandra hela tiden. De behöver en paus och egentid efter bara en liten liten stund. De lämnar varandra med barnet för de orkar inte göra ngt själva. De går iväg till grannen och sätter sig och läser skvallertidningar i två timmar. Helt sjukt. Programmet började med att en av tjejerna satt och berättade hur många barn hon ville ha. Tror att det svaret har ändrats nu.

Min största fråga efter detta är: Vem lånar ut sina barn till detta??? De blir inte bra omhändertagna, de får bevittna massa bråk, den ena "mamman" välte vagnen med barnet i...

Okej, letade reda på programmet, såhär står det...

Fem tonårspar från olika delar av Storbritannien deltar i ett experiment för att se hur förberedda de är för det tuffaste jobbet av alla, föräldraskapet. Paren, som är mellan 16 och 19 år, längtar efter att bli självständiga. Här får de egna hem och under första veckan måste de börja jobba och uppleva hur det är att vänta barn och förbereda sig för sitt barns ankomst. När väl barnet kommit får de först prova att vara spädbarnsförälder i tre dagar, därefter byts barnet ut och de får på det sättet uppleva barns olika åldrar. Efter en månad är frågan vad de lärt sig och om deras förhållande överlevt det tuffa trycket. Och är de verkligen redo att ta steget in i vuxenvärlden?


Men fortfarande, vem lånar ut barnet?
I programmet jag tittade på nu så lämnade båda två barnet hemma och gick ut... Ansvarsfullt? nej. Skulle selma ens få vara själv med dem i fem minuter. Nej. De tog inte upp barnet fast det sökte kontakt och brydde sig oerhört lite överhuvudtaget. De brydde sig mest om att försöka klara sig undan så mycket möjligt. Det här var nog det värsta programmet jag sett på länge. Hoppas vid gudarna att detta avskräcker dem från att skaffa barn på mycket mycket länge. Ett par blev så osams så de pratade inte ens med varandra. Usch. Sjukt program.

Selma sover lite här så jag kanske ska passa på och plocka lite här hemma...

Förresten funderar jag på att göra en "elak" grej mot mig själv. Jag skulle ju må mycket bättre av att gå ner 10 kg, men eftersom min karaktär verkar ha tagit semester så måste jag ju på ngt annat sätt få motivation. Så jag tänkte grupptryck är ju en rätt stark drivkraft. Så från och med nu ska ni få följa mig från 10kg och ner. Pinsamt om det går uppåt då, eller står still.  Så nu börjar nedräkningen. Mitt slutmål är att ha gått ner detta till 22/6 då är Selma ett år och det blir ju ungefär 0,5 kg i veckan och det tror jag är rätt bra...  Så uppdatering runt varje fredag då... Så nu funderar jag inte längre, nu är det bestämt.



Nej Nu är Selma vaken, blev inget plockande.

Nu är programmet slut. Det var det sjukaste jag sett någonsin.

Ingen motivation eller inspiration till ngt för tillfället. Idag blir lugnt vi ska till mamma och pappa och äta tacos ikväll med det är det enda.

Nu ska jag gosa lite med snuttan.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback